אדמו"רי רוז'ין השתתפו

תיעוד: שמחת הברית לבנו של האדמו"ר מסאדיגורה

המונים ובראשם כל חמשת אדמו"רי בית רוז'ין השתתפו אתמול בשמחת הברית, לבנו הראשון של האדמו"ר מסאדיגורה • הרך הנימול נקרא על שם אביו של האדמו"ר | תיעוד נרחב (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בשמחת הברית (צילום: שוקי לרר)

המונים ובראשם כל חמשת אדמו"רי בית רוז'ין השתתפו אתמול (שני) בשמחת הברית לבנו הראשון של האדמו"ר מסאדיגורה, שהתקיים בהיכל בית המדרש הגדול בבני ברק.

החסידים מספרים בהתרגשות כי הרך הנולד הוא הראשון במשפחת צאצאי האדמו"ר שנקרא בשם ישראל משה, על שם אביו של הרבי, האדמו"ר רבי ישראל משה בעל ה'עטרת ישראל' זצוק"ל.

עוד הם מציינים, את פטירתו של הסבא הנגיד ר' חיים משה פלדמן זצ"ל שנפטר בחודש האחרון, ובכך התאפשר משמיים לקרוא לרך הנולד בשם משה, שמו העיקרי של הרבי זצ"ל, כפי שנהוג בחצרות החסידים שלא קוראים לרך הנולד על שם אדם שעדיין בחיים.

סדר היום, החל שעתיים לפני תפילת שחרית בסדר הכנה מיוחד לכלל בחורי החסידות שהתאספו לסדר לימוד ברציפות, ואליהם הצטרפו מאות החסידים שהתקבצו מכל רחבי הארץ לרגל מעמד הברית.

במהלך התפילה וטרם קריאת התורה נרכשה העליה לתורה של הרבי בסכום של 36 אלף שקלים, ולאחר מכן נכנס הרבי למעמד הברית, כשב'קוואטר' כובד חמיו הגאון רבי אליהו חיים שטרנבוך.

הרה"צ רבי פנחס שפירא, רב ביהמ"ד סאדיגורה בת"א כובד בכיסא של אליהו, וכסנדק שימש הסבא האדמו"ר מאוסטרוב קאלושין שהגיע מארה"ב כדי להשתתף בשמחה הגדולה.

האדמו"ר מבוהוש אמר את הברכות, כשהרבי מבאיאן כובד כסנדק שני בעמידה לברכות, ובשעת קריאת השם ניכרה התרגשות גדולה בקב החסידים אשר ראו לנכד עיניהם את דמותו של הרבי ה'עטרת ישראל' זצ"ל.

בכיבודים הנוספים כובדו, הגאון רבי זושא הורביץ, רב קהילות החסידים באלעד, הגר"א שולמן, ראש כולל סלבודקה, הגר"ז ברוורמן, ראש ישיבת רוז'ין סאדיגורה וחתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ובאמירת תפילת 'הרחמן' בברכת המזון כובד הרבני הרה"ח רבי אלימלך שרגא שפירא.

עוד השתתפו בשמחת הברית אדמו"רי בית רוז'ין, האדמו"רים מבאיאן, וואסלוי, בוהוש, והרבי מקאפיטשניץ, בנוסף הגיעו גם הגאון רבי מרדכי אויערבאך, האדמו"ר מגארליץ, האדמו"ר מאמשינוב ארה"ב, הגרמ"מ טוביאס, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן, דומ"ץ ויז'ניץ, הגר"י היישריק חבר ביה"ד הגדול, הדיין הגר"י ברגר והרב מצגר.

במהלך סעודת הברית נשא הרבי דברות קודש, וכן כיבד את הסבא האדמו"ר מאוסטרוב קלושין ואת חמיו הגרא"ח שטרנבוך לשאת דברים בפני קהל החסידים לצד ריקוד מיוחד של הניגון 'בגלל אבות תושיע בנים', ריקוד שנערך במשך כארבעים דקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר