זעזוע בבת ים | תיעוד

סערה בקהילה החסידית: מי הצית את בית ה'מרא דאתרא'?

אלמונים הציתו באמצעות בלוני גז את הכניסה לביתו של הגאון הרב יעקב ישראל מייזליש, המרא דאתרא דחסידי באבוב בעיר בת ים וגרמו לנזק כבד • הרקע, ככל הנראה, סכסוך נדל"ן (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

זעזוע בקהילת חסידי באבוב בעיר בת ים לאחר שבלילה האחרון הציתו אלמונים באמצעות בלוני גז את דלת ביתו של ה'מרא דאתרא' של הקהילה הגאון הרב יעקב ישראל מייזליש, וגרמו נזק כבד לדלת הבית ולקומת הדירה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרקע למעשה הינו ככל הנראה סכסוך על רקע נדל"ן שמתנהל בין אנשי הנהלת המוסדות לבין מספר תושבים אשר רכשו דירות בקרית באבוב בבת ים, אשר מסרבים לפעול כפי התקנות ומנהג המקום.

אחד החסידים מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרקע לתקנות שנוסדו על ידי ראשי ורבני הקהילה. לדבריו, בשכונה ישנם עשרות דירות ששייכים למוסדות באבוב, כאשר לפני עשרות שנים, בכדי למנוע מצב שבו יתגוררו בשכונה אנשים שרחוקים מדרך התורה והמצוות, הוחלט על מספר תקנות בנושא, כאשר בין היתר הוחלט כי גם בעל דירה שקנה מהמוסדות את הדירה, והחליט למכור אותה לגורם שלישי, לא יוכל לעשות זאת מבלי לקבל את האישור הנדרש של רבני הקהילה.

עוד הוא מוסיף כי בשנים האחרונות, ובפרט מאז הסתלקותו של האדמו"ר מבאבוב זצ"ל, המצב בשטח השתנה מאד, בשל העובדה כי החסידות התפצלה, מה שגרם לחלק מהחסידים לעבור לקהילת באבוב 45, מה שגרם לעזיבתם את הקריה בבת ים, ומכירת הדירות לגורמים אחרים אשר אינם מקפידים על תקנות הקהילה, ואשר רצו להרחיב את חצר הדירה, ומאז התנהלו מידי פעם דיונים בבתי הדין בדרישה לחייב את המתגוררים להתנהג כמקובל בשכונה, כולל תביעה שהוגשה בנושא לבית המשפט.

כך או כך, הלילה ניסה אחד הדיירים שנמצא במחלוקת עם הקהילה להצית את ביתו של הרב מייזליש, כאשר כוחות כיבוי אש שהוזעקו באישון ליל הצליחו לכבות את האש, ולטענת אחד התושבים המשטרה אף עצרה מספר חשודים שנחקרו.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר