סיפור למוצ"ש

כשרבי ברוך גילה: התפילין היו פסולות מאז שכתבו אותן

רבי ברוך השתמש בתפילין מיום שנעשה בר מצווה, כי סופר טוב כתב אותן, והתפילין היו אצלו בערך שישים שנה - עד שרבי יצחק גילה שהתפילין היו פסולות מכתיבתן // סיפור חסידי למוצאי השבת (חסידים)

הרב אהרון ראובן | כיכר השבת |
בדיקת תפילין | ארכיון (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

התפילין נתגלו פסולות לאחר שישים שנה

פעם אחת נכנס רבי יצחק ממעזריטש להתפלל בבית שהיה בו חולה, ששכב בחולשה זמן רב, והיו אוספים בביתו מנין אנשים לתפילה.

אחד המתפללים היה נשאר ללמוד לאחר התפילה, כמדומה ששמו רבי ברוך. רבי יצחק הביט עליו, ואמר לו: ברוך, נראה לי שהתפילין שלך פסולות. הסיר רבי ברוך את התפילין מראשו ונתן לו להגיה, ומצא רבי יצחק שהתפילין פסולות מעת כתיבתם.

רבי ברוך השתמש בתפילין אלו מיום שנעשה בר מצוה, כי סופר טוב כתב אותן, והתפילין היו אצלו בערך שישים שנה.

היה מר מאוד לרבי ברוך, שלא קיים מצות תפילין כל ימיו, והפציר ברבי יצחק הנ"ל שיכתוב לו תפילין עד שהבטיח לו רבי יצחק.

אלא שרבי יצחק, מחמת חולשתו - דחה אותו מיום ליום, עד שכתב לו פרשיות של תפילין (רבי יצחק היה אחיו של רבי יוסף מקאמינקע).

הלך רבי יצחק לביתו, ואמר לו: תדע לך, שלא רק שלא כתבתי כאלו תפילין מימי, אלא אפילו מימות עזרא ואילך, לא היו תפילין כאלו מהודרות.

ובערך לאחר שני שעות שדיברו, רבי ברוך מת ונפטר מעולם.

והיה אומר ה'מאור עינים' שרבי צבי הירש סופרו של הבעל שם טוב הקדוש, בעת שהיה כותב את התפילין ראה מסוף העולם ועד סופו (צרור החיים, דכ"ה, ע"ד).

הקדוש רבי פנחס מקוריץ היה אומר, שחשובים בעיניו תפילין של רבי צבי הירש, סופרו של הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, ואמר שכתב ידו הוא מעלמא דדכורא (מדרש פנחס החדש, אות כ"ה).

מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך

המקור האמיתי שמביא נחמה לאדם: ושמעתי בשם הבעל שם טוב הקדוש, על הפסוק: "אנוכי אנוכי הוא מנחמכם" – שתדעו שאין אנוכי אלא, אנוכי לבדי, ואין זולתי, אז וודאי הוא מנחמכם (תשואות חן, פ' צו).

סגולה לרפואה: שמעתי בשם הבעל שם טוב הקדוש שאמר: מי שצריך רפואה, שיקבל על עצמו שכאשר יתרפא, יעשה בשבוע הראשון ביום שלישי בשבוע, לאחר שנרפא סעודה לע"נ הנביא בארי.

בזמן שמקבל על עצמו לעשות את הסעודה, יאמר את שני הפסוקים שהתנבא הנביא בארי, בישעיה פרק ח, פסוקים יט' – כ':

"וכי יאמרו אליכם דרשו אל האובות ואל הידעונים המצפצפים והמהגים הלא עם אל אלוהיו ידרוש בעד החיים אל המתים, לתורה ולתעודה אם לא יאמרו כדבר הזה אשר אין לו שחר" (עפ"י ליקוטי תורה מהרי"א מזידישוב פר' אמור).

תתפלל על צער השכינה – ויוסר צערך: הוסיף הבעל שם טוב הקדוש סגולה נפלאה ואמר, שבכל צער שיש לאדם גשמי או רוחני, אם הוא יתן אל ליבו שהשכינה מצטערת עימו, ויתפלל על צער השכינה, יוסר ממנו הצער.

יהי רצון שכל בית ישראל יזכו השבוע לשפע רפואות ונחמות, ברכות וישועות, ונראה במהרה בנחמת ציון וירושלים, ובביאת משיח צדקנו, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר