מאה שערים סוערת

המלחמות ב'עדה החרדית' בשיאן: אברך הוכה קשות ברחוב

הרוחות בעדה החרדית, אחרי פטירתו והלווייתו של הגאב"ד, סוערות. אברך הוכה הלילה, ברקע שאלת הממשיך המרחפת, עד זוב דם • בביטאון 'שלומי אמונים': מחאה חריפה על ביזוי הראב"ד (חרדים ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לילה סוער במאה שערים ברקע פטירתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס בסוף השבוע: אברך הוכה נמרצות עד זוב דם על ידי מספר קיצונים, שעות ספורות לאחר מסע הלווייתו הענק של הגאב"ד בירושלים.

כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', בין הפלגים ב'עדה' שוררת מתיחות ומחלוקת בכל מה שקשור למינוי הגאב"ד הבא - מחלוקת שהחלה לפני מספר שנים בנושאים אחרים שעלו על שולחנם של רבני ודייני העדה החרדית, כאשר בסופו של דבר הפלג הקיצוני יותר החליט לנהל מאבק נגר הראב"ד הגר"מ שטרנבוך ופסיקותיו ההלכתיות.

אמש, כזכור, בעת שהגיע הראב"ד להשתתף בהלוויית הגאב"ד זצ"ל, החלו קבוצת קיצונים לקרוא לעברו קריאות גנאי, תוך כדי מסע ההספדים שנקטע למשך מספר דקות, והמשיך לאחר שהגאון ר' יהודה פישר, מחברי הבד"צ הרגיע את הרוחות.

לצד קריאות הגנאי וההפרעה להספדים, אף התפתחה תגרה אלימה בין קבוצה מתומכי הראב"ד לקבוצה הקיצונית יותר, במהלכה הוכה אחד הקיצונים. הלילה, כאמור, הוכה אברך מהקבוצה השנייה, לדבריו מדובר ב"חיסול חשבונות כי אני מזוהה כאיש של הראב"ד". הוא נזקק לטיפול רפואי.

"עקבו אחריי כמה חבר'ה", תיאר האברך המוכה הבוקר, בשיחה עם 'כיכר השבת'. "הם ארבו לי בפינה, וכאשר לא שמתי לב החלו שניים להפליא בי מכות. הם החטיפו לי אגרופים בראש וברחו. צעקו עליי: חופר קברים, שייגעץ".

מודעת המחאה בעיתון 'המבשר'

יצויין כי הבוקר פורסם בעיתון 'המבשר' מחאה נמרצת על הפגיעה בכבודו של הראב"ד אמש בהלוויה, כאשר תחת הכותרת 'רבם דקרו' נכתב כי "ירושלים עיר הקודש והמחוזות, איכה היתה לחרפה ולביזות קול נהי בכי תמרורים על הני אינשי דלא מעלי, שבשעת לוויית גאון ישראל זצוק"ל, נשאו קול חוצפתם ובביזוי הקודש והתורה פערו פיהם מול מרן ראב"ד העדה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר