עד לשנה הבאה

ניצחון לפלג הקיצוני ב'עדה החרדית': לא ימונה גאב"ד חדש

המתונים ב'עדה החרדית' רצו למנות את הראב"ד הגר"מ שטרנובך - לגאב"ד, הקיצוניים התנגדו - וניצחו; עד לשנה הבאה לא ימונה גאב"ד חדש | כל הפרטים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הלווית הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל (צילום: חיים ולדברג, כיכר השבת)

ניצחון משמעותי הערב (שני) לפלג הקיצוני ב'עדה החרדית' לאחר שבכינוס של חברי ההנהלה הוכרע ברוב קולות כי לעת עתה לא יומנה גאב"ד חדש עד לשנה הבאה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל שנפטר לפני כחודש, הותיר אחריו מחלוקת קשה בין הפלגים הקיצונים והמתונים בעדה החרדית, בעוד המתונים רצו מאד בהכתרתו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך לתפקיד הגאב"ד, ולצורך כך נעשו מאמצים רבים מאחורי הקלעים - כולל פגישה בין בנו של הראב"ד עם האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י), אשר ידיו רב לו בעדה החרדית, אך מן הצד השני היו אלו הקיצונים יותר שהתנגדו בחריפות למינוי, תוך שהם אף שיגרו איומים ופעלו מאחורי הקלעים כדי לסכל את המינוי.

הערב כאמור התכנסו חבר ההנהלה בבניין של מוסדות זופניק ברחוב שטראוס בירושלים, שם דנו במשך שעה ארוכה בנושא, כשלאחר מכן נערכה הצבעה בין כלל החברים, שבסיומה רוב החברים, 25 במספר, הצביעו בעד למנות גאב"ד חדש רק בשנה הבאה, לעומת 13 חברים שהתנגדו, ועל כן נכון לעכשיו הפלג הקיצוני בעדה יצאו כשידם על העליונה.

גורם בעדה החרדית מותח ביקורת קשה על חלק מחברי ההנהלה שתמכו במהלך ואומר כי "גם אם אף אחד לא אמר זאת בקולו, יש מי שמביטים על מצבו הרפואי של הראב"ד מהצד ועושים חשבונות שונים העיקר כדי לא למנותו לתפקיד".

יצויין כי גם האדמו"ר מסאטמר תמך בדחיה ממקום מושבו בארה"ב, כאשר בנוסף, על פי עדות של אחד הנוכחים, אירעה תקרית לא נעימה, בכך שבעיצומה של הישיבה, הגיעו נציגים שנשלחו מטעם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, אשר ביקשו להחליף את נציגיו בהנהלה, זאת ככל הנראה בשל העובדה כי הם התכוונו לפעול בניגוד לדעתו של האדמו"ר ולהצביע נגד הדחיה במינוי הגאב"ד.

יצוין כי לא ברורה הסיבה שבגללה הוחלט להמתין עם מינוי גאב"ד לתקופה של שנה שלימה, צעד שלא נעשה מעולם בהיסטוריה של העדה החרדית, אך כאמור בשלב זה הנושא הוכרע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר