"תוקם חברת משמחים"

האדמו"ר בהוראה חריגה: "מעתה בחורים לא ישתתפו בחתונות"

ההוראה שנכנסה בשנים האחרונות לחסידויות רבות, תחול בהוראת האדמו"ר גם בחסידות תולדות אהרן - מעתה, בחורים לא יוכלו להשתתף בשמחות החתונות של חבריהם לספסל הישיבה | כל הפרטים (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
ריקודים בתולדות אהרן (צילום: חיים גולדברג)

הוראה חדשה בחצר חסידות תולדות אהרן, לפיה בחורי הישיבות של החסידות יפסיקו להשתתף בשמחות החתונות של חבריהם לספסל הישיבה, זאת כדי למנוע כמה שיותר את ביטול התורה.

ל'כיכר השבת' נודע כי את ההחלטה על כך קיבל האדמו"ר מתוך רצון לשמר עד כמה שניתן את סדרי הישיבה כרגיל, ולאור החשיבות הרבה בלימוד התורה ע"י הבחורים הצעירים, וכי היא נמסרה לחסידים בשיחה מיוחדת שהתקיימה לאחרונה עבור בחורי הישיבה גדולה בראשות האדמו"ר.

לנוכח התקנה החדשה אף הוחלט בתולדות אהרן לחדש את פעילותם של חבורת המשמחים המיוחדת, אשר חבריה יעברו משמחה לשמחה וישמחו את החתן ואת בני המשפחה.

בשיחה מיוחדת לגיליון של החסידות 'אנ"ש בלעטל' היוצא לאור כמידי שבוע מסביר ר' מאיר סטאריק, אחד מבעלי המשוררים בתולדות אהרן את החשיבות בקיום התקנה. לדבריו, "תקנה דומה קיימת כבר במספר חסידויות כמו למשל בישיבות בעלזא, גור, צאנז, ויז'ניץ, באבוב וסאטמר, כאשר עם הזמן המנהג נכנס יותר ויותר גם בארץ ואפילו בארה"ב ובלונדון".

עוד מסביר סטאריק כי "לפעמים הבחורים שמגיעים לאולם השמחה הופכים לחלק מרכזי ביותר באירוע, על חשבון בני המשפחה שמרגישים לעיתים כי אין להם כבר מה לחפש בשמחה, עד כדי כך שההורים והאחים אשר גידלו וגדלו יחדיו את החתן והכלה, הופכים לחלק שולי בשמחה".

יצוין, כי ב'תולדות אהרן' מדגישים כי אין לסמוך על חבורת המשמחים בלבד, אלא על כל אחד מבני המשפחה והידידים הבאים לשמח חתן וכלה, אל להם להגיע למספר רגעים ולצאת בבחינת 'יוצא ונכנס', אלא להשתתף מתוך שמחה אמיתית בשמחת האחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר