סיקור ותיעוד

"אווירת חג": אלפי שלוחי חב"ד מתכנסים בניו יורק • תיעוד

בברוקלין נפתח אמש 'כינוס השלוחים העולמי' השנתי בהשתתפות אלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם • מה המספר המעודכן של השלוחים? (חרדים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
כינוס השלוחים (צילום: שלום בורקיס)

אחרי חודשים ארוכים של תכנון קפדני וחשיבה פרטנית, ייפתח הערב, שעון ניו יורק, 'כינוס השלוחים העולמי' במעמד אלפי שלוחי הרבי מליובאוויטש, שנהרו בימים האחרונים לניו יורק מכל רחבי העולם. השלוחים מתקבלים במוזיאון 'צבאות השם' בקראון הייטס, שם הם מבצעים את הליך ההרשמה ומקבלים לידיהם תג אישי ותיק ייעודי ובו פריטים שונים שישמשו אותם לחמישה ימי הכינוס.

במהלך ימי כינוס השלוחים העולמי, שמתקיים השנה בסימן 'הקהל את העם', צפויים השלוחים ליהנות מתכנייה עשירת תוכן חסידי ובה הרצאות מגוונות בשלל נושאים מעולם השליחות שיוגשו על ידי אנשי מקצוע בתחומם, מושבים ייחודיים בהשתתפות שלוחים מרחבי העולם, שיעורים מאת רבנים ומשפיעים והתוועדויות מידי ערב. הכנת תכנייה מגוונת לשלוחים, דורשת היערכות רבה ודיונים ממושכים, בהם נוטלים חלק שלוחים צעירים ומבוגרים, המנסים לקלוע לטעמם של כלל השלוחים. הדיונים מתקיימים על ידי ועד הכינוס, בניווטו של הרב משה קוטלרסקי.

לצד התכנייה העשירה, ייהנו אלפי השלוחים משבת אחים גם יחד, משיחות ופגישות האחד עם השני, כשרבים מהם יכולים להתראות רק אחת בשנה, בשל עבודת השליחות שלא מאפשרת לעזוב את הקהילה ולו לרגע אחד. בשיחות אלו, מפרים השלוחים האחד את השני בעצות, תובנות, רעיונות, ובעיקר מחזקים איש את רעהו בעבודת השליחות שהועיד להם הרבי זי"ע: הכנת העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

בשבת קודש ישהו אלפי השלוחים בבית המדרש '770', שם יתקיימו מנייני התפילה, ובסמוך לשם, באולם 'אהלי תורה', יתנהלו ארוחות השבת, בהשתתפות גדולי רבני חב"ד, המשפיעים והשלוחים שליט"א, שיתוועדו, יחזקו ויעוררו, להוסיף עוד ועוד בעבודת השליחות.

צוות ועד הכינוס בישיבת ההיערכות האחרונה לפני פתיחת הכינוס
חלק מהפריטים שהוכנסו לתיקים האישיים וחולקו לאלפי השלוחים בעמדת הרישום

לרגל הכינוס, חשפו ב'מרכז לענייני חינוך' את המספר העדכני של צבא שלוחי חב"ד: 5646 משפחות שלוחים פועלים בימים אלה בכל קצוות תבל, לצד רבבות ילדיהם, השותפים מלאים לעבודת השליחות. בישראל פועלים למעלה מאלף משפחות שלוחים ולפי הנתונים שמסרו בצעירי אגודת חב"ד, בשנה האחרונה בלבד, יצאו לשליחות בישראל 84 משפחות חדשות של שלוחים, מספר שיא של כל הזמנים.

רגע השיא של השלוחים

רגע השיא האישי של כל שליח במהלך הכינוס העולמי, הוא הכניסה אל הציון הק' של הרבי, המשלח, ביום ראשון בבוקר, מיד לאחר צילום התמונה המסורתית למרגלות בית המדרש העולמי של חב"ד '770'. בטרם הכניסה אל הציון הק', ישתתפו אלפי השלוחים במעמד 'הכנה' רוחני, שיכלול לימוד מתורתו של הרבי ומעמד ניגונים כ"ק אדמו"רי חב"ד.

ביום ראשון בערב, יתקיים מעמד ההצדעה האדיר ה'באנקעט', במעמד אלפי השלוחים ותומכיהם הרבים מכל רחבי הגלובוס. במעמד זה, שכל רגע ורגע בו מתוכנן לקפידה, יתקיים גם מאורע היסטורי עם סיום כתיבת 36 ספרי תורה, שיוכנסו לאחר מכן ל-36 קהילות יהודיות ברחבי העולם שטרם זכו בספר תורה משלהם.

באירוע הגדול יועלו על נס סיפורים מפעימים של שלוחי הרבי, בדגש על השנה האחרונה, ובראשם שלוחי הרבי באוקראינה שמסרו את נפשם לשמר את הקהילות היהודיות במדינה הבוערת, למרות המלחמה הקשה ותחת אתגרים הבלתי פוסקים.

מעמד ה'באנקעט' ינעל חמישה ימים גדושים ומיוחדים של 'כינוס השלוחים העולמי', ומיד לאחריו יתפזרו אלפי השלוחים למקום שליחותם, להמשיך ולפעול להאיר את העולם, בהפצת התורה ובקירוב אחינו בני ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר