מאמר מרתק

הפרשה ע"פ ר' נחמן: השינה - הדרך ל'שער השמים'!

מידת הדין לא 'מפרגנת' לאדם להתקדם, והיא מקטרגת ונלחמת בו: מידת הדין לא מאפשרת לאדם לקבל - במתנות חינם! ולכן, אומר מוהרנ"ת אי אפשר לדלג על דרך 'חרנה' | מאמר על פי רבי נחמן לפרשת ויצא (חסידים)

ורד שאלתיאל | כיכר השבת |
ציון רבי נחמן זי"ע (צילום: להגביה עוף)

השינה - הדרך ל'שער השמים'!

יעקב אבינו סלל את הדרך ל'שער השמים'.

הוא מלמד לצאת מהמקום הקבוע והמוכר, להתקדם ולהתחיל מחדש.

אדם שבאמת חי, הוא בתהליך התקדמות תמידי - מדרגה לדרגה!

התקדמות מחייבת, לשחרר את המוכר ולחוות את קשיי ההתחלה.

הרצון והשאיפה להתקדמות, מעמידים את האדם מול קושי ואתגר, שדווקא הוא:

מקפיץ ודוחף את האדם קדימה - לדרגה חדשה!

וזה נכון, בכל תחומי החיים - הגשמיים והרוחניים כאחד.

העליה עוברת דרך - 'חרנה'!

כל התקדמות עוברת דרך 'חרנה' - 'חרון אף'!

'חרון אף' – קשיים ומניעות אמיתיים או דימיוניים.

למה החיים לא יכולים להיות – יותר פשוטים? ככה זה!

מידת הדין לא 'מפרגנת' לאדם להתקדם, והיא מקטרגת ונלחמת בו:

מידת הדין לא מאפשרת לאדם לקבל - במתנות חינם!

ולכן, אומר מוהרנ"ת אי אפשר לדלג על דרך 'חרנה', וחייב:

להתכונן - המסלול יעבור דרך 'חרנה' - חרון אף, ולא צריך להתרגש או להישבר מקשיי הדרך.

הדמיון הוא - יצר הרע, והוא ינסה לייאש אותך, אל – תיפול ברשתו!

אין נפילה! יש פגיעה – שממנה עולים!

"ויפגע במקום" – יעקב אבינו מלמד, שהפגיעה היא - לא נפילה!

היא חלק להגיע אל 'המקום': 'מקומו של עולם' - הקב"ה!

מודעות לתהליך, הופכת את ה'פגיעה' במקום:

לנקודת המפגש עם - 'מקומו של עולם'.

הפגיעה גורמת לך להתקרב ולהתקדם בהדרגה - לקב"ה, ולכן:

כל קושי שתיתקל בו בדרך, לא נחשב - לנפילה!

אל תתבלבל מהנפילה, כי היא המקפצה שלך – לדרגה גבוהה יותר!

הדמיון - מחשיך את השכל!

"וילן שם כי בא השמש" – בלילה, בזמן ירידה 'חשוך' לך:

יש – סבל וצער, ואתה: 'לן' בצער ובקושי של הניסיון, כאילו:

שהשמש שלך, לא תזרח - יותר לעולם! וזה – כח הדימיון!

בזמן ניסיון, השכל והמוחין מסתלקים:

"בא השמש" – כשאין 'שמש' גם אין 'מוחין'!

אתה במצב של 'קטנות מוחין', ומצב זה דורש ממך:

ענווה, הכנעה והתבטלות, ואתה – ממש מתבלבל!

אם ה'שכל' לא היה נעלם, לא היה – ניסיון!

בזמן ניסיון, השמש שלך שוקעת, כי השכל והמוחין חייבים 'להירדם'.

אתה שוכח, שלאחר שקיעת השמש, עוד תהיה זריחה חדשה:

אור חדש יזרח עוד מעט, רק – סבלנות! המתן מעט!

אם אין שקיעה, אין סיכוי שתהיה – זריחה חדשה.

הסולם מוצב בארץ, כדי – שתעלה השמימה

אתה יכול להגיע עד 'שער השמים', אם תזכור:

לעלות בסולם - שלב אחרי שלב!

"והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – הירידה היא תכלית העליה.

"עולים ויורדים" – הקב"ה הודיע ליעקב אבינו בחלום:

זאת הדרך לעלות בעבודת ה' – לדורות!

בירידה הבאה שתהיה לך, תזכור:

שמשמעות הירידה היא - שעוד מעט, תתחיל העליה!

אל תפחד! להיות מלאך אלוקים – תרד ותעלה!

"מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – אם האדם מתחיל להתעורר - 'התעוררות דלתתא', אז, ירדו מלמעלה מלאכי אלוקים, לעזור לו לעלות, כי, כשיש:

'ההתעוררות דלתתא' ביחד עם - 'התעוררות דלעילא'!

נעשה מזה, תיקונים וייחודים גדולים...

אומר מוהרנ"ת, שמי שפיקח – ויאמין לדברי הצדיקים, ויחרוט אותם על 'לוח' ליבו, הוא: יזכה לעלות לדרגות גבוהות.

"והנה ה' ניצב עליו" – הבטחה לדורות!

"ה' ניצב עליו"הקב"ה נתן הבטחת אלוקית - לדורות!

אם תתחזק ברגעי הניסיון, הקב"ה יסלול לך את הדרך:

לעלות - יותר בקלות ובמהירות!

"ושמרתיך בכל אשר תלך" – הקב"ה ישמור אותך - הבטחה אלוקית!

אתה תקבל 'שמירה' צמודה, בכל מקום וזמן, ובכל - אשר תלך אתה תרגיש שהקב"ה עולה ויורד – איתך! צועד – איתך! ו'מחזיק' לך אצבעות!

הקב"ה איתך בכל רגע, כדי שתוכל לטפס על הסולם שמוצב ארצה, כדי:

שתגיע עד - 'שער השמים'! והוא לעולם - "כי לא אעזבך"!

רחמי וחסדי ה' המרובים, יעטפו אותך באהבה וחמלה, בכל שלבי העליה.

"וייקץ יעקב משנתו" – יקיצת ה'דעת'

"ויקץ... משנתו" – כשאתה 'מנצח' את הניסיון, 'הדעת' והמוחין חוזרים, וזה בבחינת - 'יקיצה מהשינה', ואומר מוהרנ"ת:

אתה פותח עיניים, ורואה שהשמש – זורחת ומאירה!

ואתה פתאום קולט, שאף פעם לא היית לבד, הקב"ה היה איתך בכל שלבי הירידה והעליה, כך היה עם יעקב אבינו, וכך יהיה עימנו לדורות!

הקב"ה לא רוצה - שתדע!

"ואנוכי לא ידעתי" – בזמן הניסיון, שכחת שהקב"ה איתך! כי:

אתה ישנת, אבל - כח הדימיון, שהוא יצר הרע – עבד שעות נוספות.

"אכן יש ה' במקום הזה" - הקב"ה נמצא במקום הזה ובכל מקום!

שהרי, 'מלוא כל הארץ כבודו', ו'לית אתר פנוי מיניה'.

הפגיעה במקום, היא - לא נפילה, אלא:

הדרך – לטפס בסולם שמגיע השמימה.

כל מה שתתן לי – 'עשר אעשרנו'!

יעקב אבינו נדר נדר - שיקריב קורבן ויתן צדקה, מכיון:

שהצדקה מכניעה את הקליפות – כח הדימיון ויצר הרע!

הצדקה מעוררת רחמים - על האדם! וזהו:

"כל אשר תיתן לי, עשר אעשרנו"!

כשמידת הרחמים מתעוררת על האדם, הוא יכול:

"וישא יעקב רגליו" – להתרומם לדרגות ופסגות חדשות!

יעקב אבינו מודיע לכל מי שרוצה להתקרב ולשוב לה':

שיהיה חזק בדעתו, ויחזיק מעמד - בזמני ניסיון!

"וילך ארצה בני קדם" – בני קדםהם נפשות ישראל שיש להם דרגה גבוה, אבל:

נפלו לארציות ולגשמיות, וצריך - להשיבם לשורשם.

והם עוד יחזרו ע"י שיעשו תשובה:

"השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כ'קדם'":

יש תקווה לכל אחד לשוב, כי התשובה קדמה לעולם!

וזהו לשון 'קדם', לכן: מכל נפילה, אפשר – לקום מחדש!

לקום, ולעלות על הסולם שמוצב ארצה, ולהגיע – עד השמים!

ניצחתי ואנצח – גמרתי ואגמור

"כל עין לך תצפה" - אומר מוהרנ"ת שצריך:

לצפות כל הזמן – לישועת ה'! (ליקוטי הלכות, שילוח הקן)

בבחינת: "כי לישועתך קיוונו כל היום - ומצפים לישועתך"

כי כל עליה בדרגה עוברת דרך - חושך ושינה!

איך יוצאים ממצבי – חושך ו'שינה'?

"וישכב שם במקום" – המילה מקום רומזת ל'אבן השתיה' - מקום התפילה.

"והנה סולם" – סולם בגימטריה 'קול', וזה - ה'קול קול יעקב'.

בזמן ניסיון, חייב – להתחזק בתפילה, כי זאת הדרך:

"זה שער השמים" – שכל שערי שמים יפתחו עבורך - ותעלה תפילתך!

רק תתחזק, ומיד תראה - יש אלוקים במקום הזה, ותרגיש:

שהקב"ה נמצא, איתך עימך ואצלך תמיד – בכל רגע!!!

תפילתך בוקעת את - שער שמים!

הקב"ה מחכה ומצפה שתבקע בתפילתך, את – 'שער השמים'!

"שמרתיך בכל אשר תלך" – יש לך הבטחה לשמירה צמודה!

תפילתך עולה עד – שער השמים! אל תשכח!

אבינו מלכנו, פתח שערי שמים לתפילתנו...

במהרה, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר