6 דברים שיקרו אם תשתו כוס מים על הבוקר

שגרת היום שלכם תשתנה לגמרי אם תשתו כוס מים על הבוקר - כן, עוד לפני הקפה. רוצים הוכחות? הנה רשימה של 6 דברים חיוביים שיקרו לכם (מחקר, בריאות)

כוס מים - עוד לפני הקפה של הבוקר (צילום: shuttersock)

1. קצב חילוף החומרים שלכם ישתפר

שתיית מים (כ-550 מ"ל) יכולה להגדיל את קצב חילוף החומרים שלכם ב-30 אחוזים, לפי מחקר שפורסם בכתב העת לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם קליני. כוס מים על קיבה ריקה מסיעת לגוף לעכל את המזון טוב יותר במשך היום.

2. תשכחו מצרבות וקלקולי קיבה

לגימה של מים דבר ראשון על הבוקר מנקה את כל חומצות המזון מן הוושט, אשר טיפסו למעלה בזמן שישנתם. בנוסף, המים מסייעים לשטיפת החומצות מהשיניים.

3. וגם מאבנים בכליות

שתיית מים בבוקר היא המפתח לדילול החומרים בשתן שיכולים לגרום להיווצרות אבנים בכליות. אבל זכרו: צריכת המים חייבת להסתכם בלפחות 2 ליטרים ביום כדי למנוע אבנים, אומרים מומחים מאוניברסיטת הרווארד.

4. וכאב הראש שלכם יעצור עוד לפני שיתחיל להתפתח

התייבשות היא אחד הגורמים המובילים לכאב שפועם בתוך הגולגולת ומאיים על תפקודכם - וכוס המים תמנע אותה. רק וודאו שאתם לוגמים מים לאורך כל היום כדי לשמור על האפקט.

5. הרעלנים יישטפו לכם מהגוף

זה הכול עניין של שמירה מעי דק לח ומאזן מים מבוקר. שיעור ריקון הקיבה מואץ על ידי כמות המים שאתם צורכים. ככל שאתם מתרוקנים לעתים קרובות יותר, הרעלים ישטפו החוצה בכמויות גדולות יותר. זה כל כך פשוט.

6. תהיו חולים פחות

כדי להתחמק מהצטננות או שפעת עונתית, עליכם לוודא שמערכת הלימפה - חלק חיוני במערכת החיסונית - אינה מיובשת. כוס מים בבוקר תעזור להדוף גודש מהאזור ולהבטיח ניקוז תקין ויעיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר