המשבר ב'הדסה'

הצעה חדשה: המחלקה תוקם מחדש בהדסה הר הצופים

המשא ומתן בין בית החולים הדסה, משרד הבריאות והרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית עדיין ללא התקדמות ממשית וכרגע הצדדים דנים בהצעה למעבר להר הצופים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרופ' רוטשטיין עם אחד ההורים (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

לאחר שלושה ימי גישור שבהם לא הושגה התקדמות ממשית, הוצג בסוף השבוע מתווה חדש לפתרון הסכסוך בהדסה – שהצדדים שוקלים ברצינות.

על פי התוכנית שהוצגה לצדדים, תוקם מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בבית החולים הדסה - אבל בהר הצופים ולא בעין כרם כמו קודמתה. למרות שגם בית החולים בהר הצופים נמצא תחת ניהולו של מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, המחלקה עצמה תפעל ללא מעורבותו.

את המחלקה ינהל פרופ' מיקי וינטראוב, שהתפטר מניהול במחלקה בעין כרם ומקומו נתפס בידי ד"ר גל גולדשטיין, והוא יעבוד ישירות מול משרד הבריאות. העובדים יהיו עובדי מדינה, כמו, למשל, הרופאים בבית החולים שיבא, ולא עובדי הדסה כפי שהיו קודם לכן. וכך, המחלקה תהיה בעצם "מובלעת" חיצונית בתוך בית החולים מה שיפתור את הסוגיה של המעבר מהדסה לבית חולים אחר.

גורמים המעורבים במשבר אמרו אתמול: "אם הרופאים יסרבו להצעה הזו, האחריות לכישלון השיחות תהיה עליהם ורק עליהם. ההצעה הזו נותנת להם מענה על כל הצרכים. הם אפילו לא יצטרכו לראות כל יום את רוטשטיין במסדרונות בית החולים מכיוון שהוא בכלל יושב בעין כרם".

המחלקה החדשה אמורה לתת מענה לילדים שנמצאים כרגע בבתי חולים שונים ברחבי הארץ לאחר שעזבו את המחלקה בעין כרם. בשלב הבא ידונו במשרד הבריאות האם להפוך את המחלקה הזו למחלקה קבועה, או למצוא פתרון אחר. "חייבים קודם כל להוריד את הלהבות ולפתור את המשבר הראשוני על מנת לא לפגוע בבריאות הילדים", טען אחד הגורמים המעורבים בסכסוך, "לאחר שיהיה שקט, נוכל לדון בפתרון ארוך טווח".

היום (ראשון), בשעה ארבע אחר הצהריים, יציג השופט בדימוס אליקים רובינשטיין בפני שופטי בג"ץ את התקדמות שיחות הגישור בין הצדדים. אם הצדדים יסרבו למתווה שהוצע ולא יעלה פתרון אחר, ייאלץ המגשר להודות בכישלון השיחות והסוגיה תגיע להכרעה משפטית.

ביום חמישי בערב היו השיחות בין הצדדים – משרד הבריאות, ההורים לילדי המחלקה, הנהלת הדסה והרופאים המתפטרים – על סף פיצוץ. ההורים איימו שלא ימשיכו בשיחות אם שר הבריאות יעקב ליצמן עצמו לא יגיע לנהל את המגעים. ליצמן, שזכה לביקורת ציבורית קשה בטענה שלא התערב מספיק במשבר, התייצב ביום שישי בבוקר בבית המשפט העליון. תחילה שוחח עם ההורים, ולאחר מכן נכנס לשיחה נוספת עם הרופאים המתפטרים.

לראשונה מאז פרוץ המשבר, ליצמן ניהל שיחה גם עם מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי. מקורבים לצדדים מספרים על שיחה קשה. ליצמן האשים את הלוי בכך שניסה "לגנוב" את המחלקה מהדסה. הלוי טען שליצמן היה מעודכן על העת במגעים עם הרופאים המתפטרים, והוא מוכן להאשים אותו כיום ב"פוטש" רק כדי לתת גיבוי לרוטשטיין.

במשרד הבריאות הכחישו גם פרסומים אחרים בנוגע למתווה שכולל מעבר של המחלקה לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה, שנמצא במזרח ירושלים. במשרד הבריאות הסבירו אתמול: "מאחר שכחלק מההסדר תיתכן ירידה בפעילות בהדסה בנוגע לתושבי הרשות הפלסטינית, נבדקו האלטרנטיבות לטיפול העומדות בפניהם. אין כל כוונה להפנות תושבי ישראל לאוגוסטה ויקטוריה".

בנוגע למגעים בין הצדדים נמסר ממשרד הבריאות: "אנחנו לא מתייחסים להצעות שעולות בהליך הגישור".

הורי הילדים הגיבו אף הם למהלך: "בימים אלו 'הרב ליצמן' המציא מצווה חדשה, "יהרג ואל יעבור לשערי צדק"

הוא מוכן לבזבז תקציבי עתק, לשנות סדרי עולם בבית חולים הדסה, לבנות אוטונומיה בתוך בית חולים, להקים מאפס מחלקה בהר הצופים, למרות שאין שום תשתית בסיסית לאונקולוגיה שם. כל זה למרות הנכונות של שערי צדק לעזור, ובעיקר הצורך במחלקה אונקולוגית נוספת בירושלים בגלל גידול טבעי, בשביל ליצמן מחלקה בשע"צ זה יהרג ואל יעבור.

מדובר באבסורד שכל העניין כאן במשה"ב זה לא הרפואה של הילדים והדאגה להם, אלא איך בונים לליצמן סולם מכובד לרדת ממנו. גם במחיר כלכלי לא הגיוני.

זו הצעה שמבזה את הציבור, ומזלזלת בנו ההורים.

אין מיטות טיפול נמרץ ילדים בהדסה הר הצופים, כל המחלקות הנלוות פתולוגיה - רפואה גרעינית - כירורגית ילדים ועוד... כולם בהדסה עין כרם ואין דרך לקיים טיפול וישיבות ניהול מסודרות כפי שהיו עד עתה.

בנוסף, הסביבה בעין כרם פוגענית, מנהל האגף איתן כרם יחד עם רופאים נוספים בהדסה תקפו בביטויים כמעט אלימים כנגד הרופאים האונקולוגים.

מעבר לזה אין שם שטח פנוי בכלל בהדסה הר הצופים, הם מאשפזים במסדרונות!

זו רק מלכודת כדי לחייב את הרופאים האונקולוגים לשוב לא לשע"צ

למרות כל זאת, אם הרופאים יחשבו שזה יהיה טוב לילדים שלנו והם יוכלו לטפל בהם בצורה טובה גם ביום שאחרי ליצמן כשרוטשטיין ישאר לבד מול הרופאים ולא יהיה חשש שהוא יחזור לפגוע בנו, אנחנו איתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר