חוקרים גילו ריכוז גבוה של חלקיקי פלסטיק בכוס התה

עונת התה החלה באופן רשמי. רגע לפני שאתם טובלים את התיון במים הרותחים, כדאי שתקראו את הגילויים החדשים של חוקרים מאוניברסיטת מק'גיל בקנדה לפיהם ישנו ריכוז גבוה של חלקיקי פלסטיק מסוכנים בכוס התה (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
סכנה בכוס תה (צילום: shutterstock)

איך אתם מכינים את התה שלכם, קודם מוזגים את המים ואז טובלים בפנים את התיון או קודם מניחים בכוס את שקיק התה ואז יוצקים מעל מים רותחים? היינו שמחים ללבן איתכם כעת את הסוגיה הזו, אך כרגע סוגיה בוערת יותר עומדת על הפרק: הסכנה שטמונה בתיונים - ואנחנו כלל לא מודעים לה.

חוקרים מאוניברסיטת מקג'יל שבקנדה גילו כי ברגע שהתיונים נחשפים למים רותחים בחום של 95 מעלות ויותר, כ-11.6 מיליוני חלקיקי מיקרופלסטיק עוברים לתה. התוצאה: מיליוני חתיכות פלסטיק מזעריות שעושות דרכן לגופנו בריכוז גבוה משמעותית יותר מכל מזון או משקה אחר שאנו צורכים.

לשם השוואה, מלח שולחן מכיל יותר חלקיקי מיקרופלסטיק מכל מלח אחר וכוס תה מכילה פי אלף יותר חלקיקים מזה. לדברי החוקרים, כל התיונים מכילים פלסטיק, גם אלה העשויים מבד, וככל שהמותג יוקרתי יותר, כמות הפלסטיק בתיון עולה.

לפי ארגון הבריאות העולמי, עוד לא נמצא קשר בין חלקיקי הפלסטיק לסיכונים בריאותיים, אך החוקרים טוענים כי לאחר שבחנו את השפעת החלקיקים על חיידקי מים, הם גילו שינויי התנהגות משמעותיים ועיוותים בהתפתחותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר