סערה בכוס

מה הסכנה בערבוב משקה חם עם כפית חד פעמית?

אחרי קריאת הכתבה הזו, יתכן שתרצו להסתובב עם כפית מתכת למקרה שתצטרכו לערבב קפה ויהיו בנמצא רק כפיות פלסטיק, ולא רק מסיבות בריאותיות (בריאות)

כפית חד פעמית בתוך משקה חם זה מסוכן? (צילום: shutterstock)

כמו בכל בוקר, הכנתם לכם קפה, שלפתם כפית חד פעמית, ערבבתם את המשקה החם ועוד יום התחיל לו. אבל בואו נריץ אחורה, לרגע בו כפית הפלסטיק פוגשת נוזל רותח. אם תביטו בכפית, יתכן שצורתה התעוותה מעט. למעשה, חיינו רצופים ברגעים כאלה של מפגשים בין פלסטיק לאוכל או משקה חם והגיע הזמן לשאול: האם זה מסוכן?

פלסטיק הוא שם כולל למגוון רחב מאוד של חומרים סינתטיים וחצי סינתטיים, ממנו אפשר לעצב ולעבד מגוון חפצים קשיחים. החשש הוא שמגע בין פלסטיק למזון שנכנס לגופנו, עלול לגרום לתגובה כימית שתסכן את בריאותנו. התגובה הכימית עשויה להתרחש הן בחימום והן בקירור אוכל ומושפעת מהרכב המזון, כמו נפח המים שבו, רמת השומן והחומציות.

כלים חד פעמיים מיוצרים בדרך כלל מפלסטיק שנקרא פוליסטרן. חומר זה עמיד מאוד ומתרכך רק במגע עם מזון או משקה חמים מאוד, אך הוא מכיל מרכיב בשם מונומר, אשר סווג בשנת 2012 כמסרטן אפשרי בבני אדם. 'מסרטן אפשרי' זוהי רמת דירוג מסוייגת ובתרגום לשפה קלה, מדובר בחומר שלנזקיו יש ראיות מוגבלות בבני אדם, ללא מחקרים איכותיים בנושא וראיות בלתי מספקות במחקרים שנעשו על בעלי חיים.

למרות הסיוגים והעובדה שאין ראיות מבוססות לכך שכפית חד פעמית שבאה במגע עם מזון חם עלולה לסכן אותנו, כלי הפלסטיק מהווים סיכון סביבתי ורצוי להמעיט את השימוש בהם, כיוון שהם מקור משמעותי לזיהום האוויר ופגיעה במערכת האקולוגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר