טיבי תוקף

"מישהו החליט להרעיב את בתי החולים הציבוריים"

מצוקת שבעת בתי החולים הציבוריים, הגיעה היום לכנסת. חבר הכנסת אחמד טיבי, תקף את התנהלות משרד האוצר בנושא ואמר: "החליטו להרעיב את בתי החולים" • צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אחמד טיבי, היום בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

כבר שבוע חלף מאז הכריזו שבעת בתי החולים הציבוריים; הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת על מתכונת חירום, ורק הבוקר (שלישי), התקיים דיון בנושא - בכנסת.

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ סילמן אמרה בפתח ישיבת וועדת הבריאות שהתכנסה הבוקר - על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה: "לא ניתן למצב הזה של עבודה במתכונת חירום בבתי החולים להימשך; מבינים את הקשיים והפערים של כל צד אבל חייבים להגיע לפתרון למען אזרחי ישראל ולמען טיפול מיטבי ומקסימלי"

ח''כ אחמד טיבי שהיה ראשון הנואמים, אמר: "7 בתי חולים במתכונת חירום כמעט שבוע. אלפי מטופלים לא מקבלים את הטיפול המגיע להם. ואף אחד בממשלה לא לוקח על עצמו להוביל את סיום המשבר הזה. שהוא משבר בתוך משבר".

"הממשלה החדשה הבטיחה לציבור שינוי, ומקיימת, שינוי לרעה. ושוב מנהלי בתי החולים נאלצים לעזוב הכל ולנהל משא ומתן על הסכם שכבר סוכם עם משרד האוצר, ולא מקוים עד היום".

טיבי המלווה את מאבק בתי החולים, אמר עוד: "את המשבר הזה יצר משרד האוצר והוא יכול לסיים אותו, עוד היום".

מנכ"ל לניאדו נדב חן מתח ביקורת חריפה על משרדי האוצר והבריאות ואמר: "השבע לעולם לא יבין את הרעב. במקום שהמדינה תממן אותי - הספקים שלי מממנים אותי. והם לא רוצים לממן אותי יותר. אני משלם להם שוטף פלוס 270. זה בלתי הגיוני. בזמן שבהלל יפה מאיישים כח אדם, אני לא יכול לאייש - כי אין לי כסף".

"בנצרת, בנתניה, בבני ברק, בירושלים יש פחות אחיות ורופאים לחולה. וזה פוגע במטופלים. עקרון אחד ביקשנו - עקרון השוויון. שני מיליון תושבים שלנו צריכים לקבל את אותה נגישות לרפואה. אם אנחנו במלחמה - תעצרו את כל הבירוקרטיה ותעבירו את כל המשאבים עכשיו. אני לא מטפל בחולים שלי כמו שצריך בגללכם".

מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס אמר: "אנחנו עובדים על מכונת לב ריאה ולא מסוגלים יותר. מה ביקשנו? חלוקה שווה כדי שנוכל לשרוד. כל מה שקורה היום בהדסה שקוף יותר למדינה מכל בתי החולים הממשלתיים. לא יכול להיות שלא נוכל לתפקד, לא יכול להיות שיבקשו מאיתנו לגייס תרומות כדי לממן משכורות. משרד הבריאות ביקש מאיתנו לגייס צוותים, אני לא יכול לגייס בלי מקור תקציבי. למה התושבים בירושלים שווים פחות? אנחנו במצב של החייאה".

פרופ' פהד חכים מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת הבהיר: "אתם יודעים למה לא הופכים אותנו לבתי חולים ממשלתיים? כי זה יעלה הרבה-הרבה יותר כסף למדינה. לא יכול להיות שאני צריך להחזיק 5 אחיות במשמרת במקום 7 כי אין לי תקציב. המערכת חולה. אני לא יכול להסתכל לאמא שלי בעיניים אחרי שביטלתי לה את התור לפני יומיים .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר