מחקר חדש

חיסוני מודרנה - יעילים יותר מפי 2 משל פייזר

מחקר שפורסם בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי מעלה ששיעור הנוגדנים בקרב מחוסני 'מודרנה' עומד על 3,836 U/mL, לעומת 1,444 U/mL במחוסני 'פייזר' (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מנות חיסון של מודרנה ושל פייזר (צילום: Shutterstock)

חיסוני הקורונה שמייצרת חברת 'מודרנה' - יעילים יותר מפי 2 מאלו של יצרנית התרופות 'פייזר' - כך מעלה מחקר חדש.

המחקר, שפורסם בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי ודווח בסוכנות הידיעות 'פוקס ניוז', מעלה ששיעור הנוגדנים בקרב מחוסני 'מודרנה' עומד על 3,836 U/mL, לעומת 1,444 U/mL במחוסני 'פייזר'.

המחקר מתבסס על בדיקות של עובדי מערכת הבריאות בבלגיה. 2,499 בני אדם, שחוסנו באמצעות מנות החיסון של אחת משתי היצרניות, נדגמו לצורך המחקר.

החוקרים בחנו את רמות הנוגדנים בגופם של העובדים לפני שקיבלו את החיסון - ועשרה שבועות לאחר קבלת המנה השנייה.

כאמור, באופן כללי מספק החיסון של מודרנה שיעור נוגדנים של 3,836 U/mL, לעומת 1,444 U/mL במחוסני פייזר. בקרב מחוסנים שטרם היתה להם קורונה, נמצאו כצפוי רמות נוגדנים נמוכות יותר, אך גם שם מודרנה מובילה עם 2,881 U/mL לעומת 1,108 U/mL של פייזר.

החוקרים ציינו שיש צורך במחקר נוסף על מנת לגלות עד כמה אותם חיסונים אכן מגנים מפני הידבקות בעתיד הרחוק, אך "הקשר בין רמת תגובת הניטרול לאחר החיסון, לבין הגנה מפני נגיף הקורונה - הוכח כבר בעבר על ידי מספר מחקרים".

כזכור, רוב אזרחי ישראל התחסנו בחיסוני הפייזר שהגיעו מהר יותר. לישראל הגיעו גם חיסוני המודרנה אך לרוב קיבלו אותם אלו שהיו מרותקי בית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר