יותר מ-30 שנה

חשש: הפעוט שנדבק בפוליו יסבול משיתוק

לאחר יותר מ-30 שנה נמצא בישראל ילד חולה בפוליו, מדובר בילד שלא חוסן כנגד הנגיף בשל התנגדות הוריו לחיסונים, כעת יש חשש כבד כי יסבול כל חייו משיתוק בחצי גוף (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות דיווח אמש (ראשון) כי "מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילד/ה בן/ת 4 מירושלים שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה". במשרד הבריאות סירבו לפרט אפילו את מין הפעוט/ה כדי להימנע מחשיפת זהותו.

על פי הידוע הפעוט/ה לא חוסן כנגד הנגיף בשל התנגדות הוריו לחיסונים וכעת הוא סובל מחולשה נוירולוגית והרופאים חוששים כי הוא עלול להישאר עם נכות במחצית מגופו.

על פי הדיווח ב-N12, הפעוט הובא לבדיקה רפואית לאחר שנראו תסמיני חולשה בחצי גופו השמאלי, כחלק מהבדיקות שנערכו נעשתה גם הבדיקה שגילתה שהוא חולה בפוליו. הרופאים מקווים שהוא יצליח להתגבר על הנגיף מבלי שייגרם לו נזק בלתי הפיך, אך בהחלט ייתכן שמצבו יוחמר עד כדי נכות כפי שקרה לחולי הפוליו בשנות ה-50.

משרד הבריאות החל לבדוק בדחיפות את המגעים של הפעוט שנדבק מתוך חשש להתפרצות חדשה וגדולה יותר של המחלה הקשה בקרב ציבור שאינו מחוסן בירושלים. על פי משרד הבריאות בירושלים ישנם אזורים חרדים בהם יש מתנגדי חיסונים רבים. על פי נתוני משרד הבריאות רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה קיבלו את כל ארבעת המנות הנדרשות של החיסון, חלקם כמובן ישלימו זאת בהמשך ורק מדובר בעיכוב וחלקם מתנגדי חיסונים.

זאת הפעם הראשונה שנמצא ילד חולה בפוליו במדינת ישראל מאז שנת 1989, ובמשרד הבריאות הגבירו את הניטור של הביוב בעיר הבירה כדי לנסות לאתר הדבקות נוספות. ההערכה הקשה היא שקרוב לוודאי שיש עשרות עד מאות מקרים של הדבקה.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק, אך אם ישנם מקרים רבים של הדבקה מספר הילדים שייפגעו קשות מהנגיף עשוי ח"ו להיות גבוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר