לניצול מהטבח באלעד

החלק החסר מהגולגולת הודפס בתלת ממד

בשורות טובות: הפצוע מהפיגוע באלעד ישתמש בקסדת תלת מיד שהודפסה עבורו עד להשתלת החלק שנפגע בגולגולתו • הפצוע דיווח על הקלה משמעותית בכאבים (חדשות בריאות)

בני סולומון | כיכר השבת |
הפצוע מאלעד עם הקסדה (צילום: דוברות בית החולים בילינסון)

בשורות טובות: שיפור במצבו של הפצוע מהפיגוע באלעד, וזאת בעקבות טיפול חדשני שטרם נעשה כמותו בישראל עד כה. במהלך הטיפול, הודפסה עבור הפצוע קסדה מיוחדת בתלת ממד, שנועדה להקל על כאביו של החולה, ולשמש כתחליף לחלק שנפגע עד שיוכל לעבור טיפול להשתלת גולגולת.

הפצוע בשנות ה-30 מהפיגוע באלעד שהגיע לבית החולים בילינסון עם פגיעת ראש קשה, שכללה שבר מרוסק ומורכב בחלקה האחורי של הגולגולת. הוא הוכנס באופן מידי לחדר הניתוחים, אולם חלק מגולגולתו נותר חסר. החלק החסר אמור להיות מושתל באמצעות שתל שיודפס בתלת מימד, אולם בכדי להקל על כאביו של החולה הדפיסו עבורו בבית החולים מעין קסדה חיצונית שמוצמדת לראשו.

הפצוע דיווח על הקלה משמעותית בכאב, שנגרם לו בשל השענת הראש על הכרית, כשהקסדה שהוצמדה לראשו מפזרת את הלחץ ומונעת היווצרות לחץ על המקום הפגוע.

הקסדה תוכננה ע"י צוות מערך הנוירוכירורגיה של בית החולים בילינסון בראשות פרופ' שגיא הר נוף ובשיתוף חברת Synergy3DMed, ספקית השירות. החברה עושה שימוש בקבצי ה-CT של המטופל ובאמצעותם מתכננת ומייצרת את האביזר המותאם אישית לחולה שמיוצר מחומרים ביוקומפטאבליים בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית.

(דוברות בית החולים בילינסון)

פרופ שגיא הרנוף, מנהל המחלקה הנוירוכירוגית שפיתח את הקסדה עבור הפצוע, אמר כי "אני מתרגש שיש לנו יכולת לעזור לאדם שעבר טראומה נוראית ויצא מתוך אירוע טרור רצחני ולהקל על מכאוביו ולאפשר לו למרות פציעתו איכות חיים טובה יותר".

כעת, מדווחים בבית החולים, כי לאחר שלושה שבועות מהפיגוע הרצחני, הפצוע צפוי להשתחרר לביתו בימים הקרובים.

פרופ שגיא הרנוף, (דוברות בית החולים בילינסון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר