מלחיץ

מקרה נדיר של שבץ מוחי בילד אובחן במקצועיות ע"י רופאי 'טרם' בבני ברק

הילד הגיע למיון 'טרם' בבני ברק כשהוא סובל מהקאות, מחולשת שרירים בולטת בצד שמאל ואיבוד שיווי משקל בהליכה. באבחון מקצועי של רופאי 'טרם' עלה החשד כי מדובר בשבץ מוחי, והילד הועבר בדחיפות לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא • ד"ר מתיו פרידמן, מנהל רפואי ב'טרם': "על אף שמדובר במקרה נדיר, ילד יכול ללקות בשבץ מוחי מסיבות שונות" (בריאות)

מרפאת 'טרם' סניף בני ברק (צילום: טרם)

מקרה נדיר בבני ברק: רופאי מיון 'טרם' בבני ברק אבחנו שבץ מוחי בילד כבן 10 אובחן שהגיע לאחר שסבל מהקאות וחולשה כללית.

הילד, שהגיע עם הוריו השבוע למיון 'טרם' בבני ברק, התלונן על הקאות וחולשה כללית. בבדיקה הרפואית שביצעו אנשי הצוות הרפואי ב'טרם' התברר כי מלבד התסמינים של הקאות וחולשה כללית, הילד סובל גם מחולשת שרירים בולטת בצד שמאל, הולך בצליעה, מתקשה להרים את יד שמאל ומאבד שיווי משקל בהליכה.

הרופאים חשדו מיידית כי מדובר באירוע נדיר של שבץ מוחי ועל כן הועבר הילד בדחיפות לבית החולים שיבא בתל השומר שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ.

"על אף שמדובר במקרה נדיר, ילד יכול ללקות בשבץ מוחי מסיבות שונות. חסימת עורק מאוד נדירה בגיל הזה", אומר ד"ר מתיו פרידמן, מנהל רפואי בטרם "לעיתים השבץ נובע בהתפרצות של מחלה אוטואימונית שעדיין לא אובחנה. הילד נשלח לבית החולים עם המלצה לביצוע הדמיית CT".

"משיחה עם האב עולה כי הילד חש בטוב וכי נערך כעת ברור מעמיק", הוסיף ד"ר פרידמן.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשנת 2020 אירעו 18,373 מקרים של אירוע מוחי חד (שבץ מוחי ואירוע מוחי חולף) מדובר בירידה של כ-870 מקרים בהשוואה לשנת 2019. בנוסף, עולה מהנתונים כי הגיל הממוצע בעת האירוע המוחי היה 71.7, כאשר כ-19% מהחולים (3,426) היו מתחת לגיל 60, וכ-31% (5,655) היו בני 80 ומעלה. 56.4% היו גברים, כאשר הגיל הממוצע בעת האירוע היה צעיר באופן מובהק סטטיסטית בגברים לעומת נשים ובערבים לעומת יהודים.

יש לציין, כי מחלות הרקע השכיחות ביותר בקרב אלו שאובחנו עם שבץ מוחי היו יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם, סוכרת ומחלת לב איסכמית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר