"הקדימו להתחסן"

אזהרה לחורף: השפעת כבר כאן - ופוגעת בילדים

עם תחילת החורף, מזהירים במערכת הבריאות מפני התפרצות של מגפת השפעת - בעיקר בקרב ילדים; גם בארה"ב ובבריטניה המצב דומה (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
חיסון לשפעת (צילום: David Cohen/Flash90)

עם תחילת החורף, מזהירים במערכת הבריאות מפני התפרצות של מגפת השפעת - בעיקר בקרב ילדים, כך מפרסם הבוקר (רביעי) אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות-הברית, פרסם בסוף השבוע אזהרה לפיה שיעור הילדים שאושפזו לאחר שחלו בשפעת הוא הגבוה ביותר בעשור האחרון. לפי ההערכה של המרכז האמריקאי, 1.6 מיליון ילדים יחלו החורף בשפעת, מתוכם יאושפזו כ-13 אלף ילדים.

ארה"ב לא לבד ובבריטניה פרסמו גם כן על עלייה חריגה באשפוזי ילדים שחלו בשפעת. הם ציינו כי וירוס השפעת הקדים השנה להגיע.

כעת, כאמור, גם בישראל מזהירים כי גל השפעת השנה פוגע יותר בילדים. בנתיים, משרד הבריאות רכש אלפי חיסונים המיועדים לבניי שנתיים ומעלה - באמצעות תרסיס לאף. בקופות החולים פונים למבוטחים כדי שיקדימו להתחסן.

פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, הסביר ל'ידיעות אחרונות' כי בדרך כלל רק בסוף נובמבר רואים עלייה בתחלואת השפעת ואילו השנה כבר מאמצע אוקטובר רואים מקרים רבים של שפעת. "כעת יצאה הודעה נוספת לפיה ישנה עלייה משמעותית בתחלואה, כאשר עיקר התחלואה המזוהה היא בקרב ילדים", הוא אומר.

הוא הסביר כי אחרי שנתיים של קורונה, השנה, מערכת החינוך כולה פועלת כסדרה ואנשים גם נוסעים לחו"ל, מה שגורם לכניסתה של השפעת מוקדם יותר ובאופן מוגבר.

פרופ' לשם מציין כי "משרד הבריאות עוד לא מזהה עלייה משמעותית בפעילות השפעת. רואים דגימות חיוביות לשפעת, אך עדיין לא כזו שמאפיינת את העלייה" אך מדגיש כי "קרוב לוודאי שאנשים שיקבלו את החיסון יהיו מוגנים מפני תחלואה קשה" וממליץ לקחת את החיסון לכל מי שמעל שישה חודשים, ובוודאי לאוכלוסיות מבוגרות. "הכי כדאי לקחת את החיסון עכשיו, לפני תחילת העונה", הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר