קידום אורח חיים בריא בקהילה

מכבי שירותי בריאות באלעד יוזמת סדנה מקצועית למתמודדים עם מחלת הסוכרת

סדנה מיוחדת של מכבי שירותי בריאות באלעד תעניק כלים מקצועיים שיאפשרו אימוץ אורח חיים בריא ומאוזן לחולי סוכרת. באמצעות יישום הכלים ואימוץ אורח חיים מתאים, חולי סוכרת יוכלו לאזן את רמת הסוכר, לשפר את התופעות הנלוות ואף למנוע מצבי סיבוך כתוצאה מהמחלה. הסדנה, שתכלול שישה מפגשים, תועבר על ידי עובדות סוציאליות, דיאטניות ואחיות (בריאות)

סניף מכבי | אילוסטרציה (צילום: מכבי)

מחלת הסוכרת הינה מחלה כרונית, לעיתים בעלת היבטים גנטיים ולעיתים גם נרכשת. במילים אחרות, זוהי מחלה שצריכים ללמוד לחיות איתה שכן היא לא חולפת ונעלמת. יחד עם זאת, באמצעות אימוץ אורח חיים המתאים לחולה, ניתן לאזן את רמת הסוכר, לשפר את הסימפטומים ולעיתים גם להגיע למצב שבו למרות המחלה – לא יופיעו סיבוכים ואף לא מחלות נלוות המקושרות בדרך כלל עם סוכרת.

על מנת להטמיע את הדרכים הטובות ביותר להתמודדות עם המחלה, מציעה מכבי שירותי בריאות באלעד סדנאות מיוחדות המתאימות לחולי הסוכרת מתוך הבנה שהקפדה על תזונה נכונה, שמירה על פעילות גופנית, נטילת תרופות בזמן והקפדה על בדיקות מעקב שגרתיות, הן רק חלק מהפעולות שחולה בסוכרת נדרש להכניס לחייו על מנת "לחיות בשלום" עם הסוכרת. כדי לצלוח את הקשיים הנלווים למציאות זו, אנשים רבים מעדיפים להתמודד עם המחלה באמצעות קבוצה שתאפשר להם תמיכה וגיבוי, ולכן יצרה מכבי סדנת סוכרת ואורח חיים בריא, אותה מנהלות ומעבירות אחיות, דיאטניות ועובדות סוציאליות שהוכשרו במיוחד. הסדנה זוכה להצלחה גדולה ומספקת לחולים כלים ותבניות התנהגות שישרתו אותם בחיי היום יום.

הסדנה, שתכלול שישה מפגשים אשר יתקיימו בימי רביעי בבוקר, מיועדת לחברי באלעד ותיערך במרכז הרפואי של מכבי בעיר. המפגשים מתקיימים בקבוצות של עד 15 משתתפים, כשמומלצת השתתפות של בני משפחה אחרים של החולה, על מנת לחזק את הצד המשפחתי ולהטמיע את השינוי בבית כולו, כיוון שההמלצות טובות לכולם ולא רק לחולה.

מטרות הסדנה הינן: הקניית ידע למשתתפי הסדנה, פיתוח מיומנות לניהול עצמי של המחלה בקרב החולים, עידוד המטופל לשימוש מיטבי במשאבים העומדים לרשותו במכבי, עידוד שינוי התנהגותי, אימוץ התנהגות בריאותית ע"י היכרות עם הגוף ותחושותיו, רכישת כלים לשליטה במחלה ולהתמודדות עימה, חיבור המטופל לצדדים החזקים שלו ופיתוח האמונה שלו ביכולתו להתמודד בהצלחה עם המחלה, מתן ידע וכלים לייעוץ פעילות גופנית על ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת, התמודדות רגשית עם המחלה – השפעת מצבים רגשיים על הגוף ואיזון הסוכרת, וכמובן תמיכה משפחתית שהיא גורם חשוב מאד בתהליך.

מנהל מרחב אלעד, ר' מרדכי שחורי: "מכבי רואה חשיבות רבה בקידום אורח חיים בריא ושיפור איכות החיים בקהילה. מעבר לעיסוק השוטף במתן שירותי בריאות מקצועיים בסטנדרטים הטובים ביותר לטובת תושבי אלעד, מכבי פועלת כל העת ומקדמת מיזמים שונים העוסקים בהעלאת מודעות לשמירה על אורח חיים בריא, שיפור איכות החיים לחולים המתמודדים עם מציאות חיים יומיומית שמשפיעה עליהם, וכן בהיבטים מניעתיים שהם חלק בלתי נפרד מהעשייה של מכבי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר