סכנות ימי החנוכה

טיגנתם 'לאטקעס' ונכוותם משמן רותח? כך תפעלו נכון

מה המושותף בין טיגון לביבות, אפיית סופגניות, והדלקת נרות? שכולם עלולים לגרום לכוויה מסוכנת שעלולה חלילה להשבית את שמחת החג | כך תפעלו נכון במקרה של כוויה (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המטבח היהודי שוקק פעילות בימי החנוכה. טיגון לביבות, סופגניות, ומאכלים ממאכלים שונים שעברו במסורת בעדות ישראל. כמעט כל אחד מאיתנו יכול להיזכר בנוסטלגיה בריח שבוקע מהמטבח בימי החנוכה, אולם למרבה הצער ישנה תופעה נוספת וכואבת שמאפיינת את חנוכה: כוויות.

כיצד מטפלים נכון בכוויות? כמובן שאנחנו מאחלים לכם שלא לפגוש בתופעה הזו לעולם, אולם חשוב להיות ערוכים ולדעת כיצד נכון לטפל בכוויות עוד לפני שהן קורות. לרוב, אנשים שנתקלים בנפגעי כוויות פועלים בצורה לא נכונה, ולא פעם גורמים לנזקים שילוו את הנפגע לזמן ארוך.

אז מה עושים?

א. עצירת הכוויה.

נשפך עליכם שמן רותח? קחו בחשבון שהבגדים שלו עדיין ספוגים בשמן רותח, והחום האגור בבגד עלול לגרום להמשך הפגיעה. לכן, בכל מקרה של פגיעה הקפידו להרחיק באופן מיידי בין הבגד לבין הגוף.

ב. מים כן, קרח ממש לא!

קירור מקום הכוויה במים קרים יכול לסייע בצינון הכוויה הלוהטת, אבל דווקא הנחת קרח על הכוויה עלולה להתגלות כבעייתית. השינוי הדרסטי בין הקור והחום עלול לפגוע ברקמות ולגרום להחמרת הפגיעה. כמו כן חשוב לנקות את המקום הפגוע במים זורמים ובסבון, ובמקרים של כוויה קלה - למרוח משחה נגד כוויות.

ג. חבישת המקום:

חשוב לחבוש את המקום הפגוע בתחבושת נקיה או בבד נקי, אך להימנע מהדבקה צמודה מדי של התחבושת לגוף - מקום הפגיעה עלול להתנפח והחבישה הצמודה מדי תייצר לחץ על המקום הפגוע. בנוסף - אם הבגדים של הנפגע נדבקו למקום הפגוע, אל תנסו להסיר אותם בכדי לא לגרום לצלקות. השאירו לגורמים המוסמכים לבצע את ההפרדה בצורה הנכונה.

חשוב לציין כי בכל מקרה של כוויה, חשוב לפנות לייעוץ רפואי, ובמקרים של פגיעה בפנים או באיזורים רגישים בגוף - חשוב לחייג מיידית ל-101 ולקבל הדרכה רפואית שתסייע למנוע פגיעות נוספות אפשריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר