החיסון מסוכן?

ה-FDA הודיע: בודקים קשר בין החיסון של פייזר נגד קורונה - לשבץ מוחי

מנהל הבריאות האמריקני ה-FDA הודיע כי החליטו לחקור האם יש קשר בין החיסון של חברת 'פייזר' נגד נגיף הקורונה לשבץ מוחי אצל אנשים מבוגרים | הסיבה לבדיקה: עדויות על בני 65 ומעלה שהתחסנו ונוטים יותר ללקות בשבץ מוחי | כל הפרטים (חדשות, קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ממנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA נמסר היום (ראשון), כי הם "חוקרים קשר בין חיסון הקורונה של פייזר לשבץ". הם הדגישו כי מדובר רק באפשרות שנחקרת ולא משהו ודאי.

על פי הדיווח, ביום שישי מצא מאגר הנתונים של המנהל לבקרת מחלות ומניעתן ה-CDC, כי בני 65 ומעלה שהתחסנו בחיסון של פייזר, נוטים יותר ללקות בשבץ מוחי ב-21 הימים לאחר קבלת מנת החיסון.

ה-FDA וה-CDC מסרו כי מחקרים אחרים שנעשו בנושא ומאגרי מידע של מדינות אחרות לא מצאו אצלם השפעה דומה של החיסון, והם יוסיפו לחקור זאת.

טענות מסוג זה עלו כבר תקופה ארוכה על ידי מתנגדי החיסונים, אך לא הוכחו בינתיים. על החוקרים יוטל להוכיח כי החיסונים גרמו ליותר מקרי שבץ מאשר בתחלואה בקורונה עצמה.

כזכור, אחד מתופעות הלוואי המסוכנות של הקורונה היא בעיית קרישת דם שגרמה במקרים רבים לשבץ, שלעתים אף הביא למוות. לאחר החיסונים הייתה ירידה משמעותית במקרים מסוג זה וכעת החוקרים בודקים האם החיסונים עצמם גם גורמים לסיכון בריאותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר