בריא או מסוכן?

ט"ו בשבט: הפירות שבריא לכם לאכול, ואלו שעדיף שתתרחקו מהם

כולנו אוכלים פירות יבשים בט"ו בשבט, אך האם מדובר במנהג בריא ובמנהג מסוכן? כך תמנעו מהסכנות, ותסגלו לעצמכם הרגלי אכילה בריאים לכל השנה (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פירות יבשים (צילום: שאטרסטוק)

כולנו אוהבים את ט"ו בשבט, וכמעט אין מי שלא אוהב לטעום מהפירות היבשים (-והדביקים, יש לציין...), אולם האם מדובר בפירות בריאים או בפירות מסוכנים? איזה פירות עלולים להיות מסוכנים ואיזה פירות אתם צריכים להתרגל לאכול גם בשאר ימות השנה? עשינו לכם סדר.

הבריאים

כמובן שנתחיל מהפירות הבריאים, אלו שהשתבחה בהם ארץ ישראל. כמובן שהפירות הטריים שהגיעו לצלחת שלכם היישר מהעץ מככבים בראש הרשימה. פירות שבעת המינים כמו רימונים, תמרים, ענבים ועוד - אם אתם לא סוכרתיים נמליץ לכם לאכול מהם בכל ימות השנה.

אם תתרגלו לאכול תמר עם אגוז בכל פעם שאתם פותחים את המקרר ומחפשים אוכל, ואם תעדיפו לנשנש רימונים במקום לדחוס מאפים מבצק עלים, אין ספק שהבריאות שלכם תמריא לשיאים חדשים.

כמו כן תוכלו להוסיף לתפריט הקבוע שלכם את האגוזים העשירים בשומן בלתי רווי שיכול להוריד לכם את הכולסטרול הרע, את השקדים, החמוציות וכמובן אתך הצימוקים - שהם בסך הכל ענבים בתחפושת שונה ובריאה.

הרשימה השחורה

לעומת זאת חשוב שתזהרו מהפירות התעשייתיים, אלו שדווקא טורקיה היא זו השתבחה בהם. בחלק מהמקרים הם עשירים בסוכר תעשייתי, ואם תרשו לנו לאכזב אתכם - רובם של הרכיבים הבריאים שהיו בפירות, 'נעלמים' במהלך הייבוש. חשוב לציין שגם המים של הפירות מתנדפים, וכך אתם נשארים עם הערך הקלורי המוגזם אך לא זוכים ליהנות מהיתרונות הבריאים שלהם.

כמו כן חשוב לזכור שהילדים הקטנים (לרוב מתחת גיל 5) עשויים להגיע למצבים של חנק כתוצאה מפירות יבשים. הפירות הדביקים עלולים להידבק לכלי הנשימה ולהיתקע בצורה שתמנע מהם את האפשרות לנשום. אם הילדים שלכם חוזרים מהגן עם שקית דביקה ומתוקה - הקפידו לחתוך להם את הפירות לחתיכות קטנות והוציאו את הגלעינים הגדולים מהפירות.

גם את הפירות הבריאים כמו אגוזים, פיצוחים ועוד, חשוב לחתוך לחתיכות קטנות בכדי למנוע מצבים מסוכנים של חנק. למרות שהאגוזים יבשים ולא דביקים - הם עלולים לספח נוזלים ולהתנפח וכשהם עוברים לכלי הנשימה הם עלולים לגרום לילדים להגיע למצבים מסוכנים תוך זמן קצר.

לכן, הקפידו שהילדים יאכלו את פירות ט"ו בשבט אך ורק תחת השגחת מבוגר, בישיבה על כיסא, וכשאתם מוודאים שהם לא מכניסים לפה כמות גדולה מדי של אוכל דביק שעלול לסכן את בריאותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר