יו"ר ההסתדרות הרפואית:

לימודי הרפואה יקוצרו ל-6 שנים בלבד

יו"ר ההסתדרות הרפואית הודיע כי בשל המחסור ברופאים הם פועלים לקדם שינוי בהליך לימודי הרפואה, ועל פיו לימודי הרפואה יקוצרו מ-7 שנים ל-6 שנים בלבד (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, הודיע כי במסגרת העבודה על ההסכם הקיבוצי החדש של הרופאים, הם צפויים לבקש הורדה של מספר שנות לימודי הרפואה מ-7 שנים ל-6 שנים בלבד, בדומה לנהוג בלימודי הרפואה בגרמניה. אותם הדברים הוא אמר במסגרת הוועידה של ynet וידיעות אחרונות.

הפרופ' אמר בוועידה, כי "אנחנו צריכים להסתכל על הסביבה שבה אנחנו חיים, ולהבין מה קורה פה. קודם כל, אני מאוד מוטרד ממערכת הבריאות בישראל. מוטרד מזה שיש לנו מחסור משמעותי ברופאים. היה מחסור כזה גם בשנות ה-90, אבל העלייה מברית המועצות פתרה אותו והצילה את מדינת ישראל. היום אין לנו עלייה כזאת, ולכן המצב הוא קריטי".

הפרופ' הוסיף, כי חשוב להגדיל את כמות הסטודנטים שלומדים רפואה בבתי הספר לרפואה בישראל, וכי צעד של הורדת שנות הלימוד עשוי להעלות את מספרם של הסטודנטים לרפואה.

כיום, בבתי הספר לרפואה בישראל - בכדי להיות רופאים תצטרכו ללמוד 7 שנים הכוללות 3 שנים תואר ראשון שבסופם מוגדרים הסטודנטים כ'בוגר במעדי הרפואה (B.Sc.Med.) לאחר מכן לומדים הסטודנטים 3 שנים נוספות בבתי הספר האוניברסיטאיים לימודים קליניים, ורק לאחר שנה נוספת של הכשרה מעשית מוענק התואר 'דוקטור לרפואה' (M.D.), מעבר לזה רופאים גם עושים התמחויות נוספות עוד כחמש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר