כעת גם בישראל

כך בינה מלאכותית תפצח בדיקות CT ורנטגן

ישראלים פיתחו אלגוריתם בשם 'Aidoc' שמפענח בדיקות רנטגן ו-CT, ומפנה בדיקות עם תוצאות בעייתיות ישירות אל הרופא. כעת האלגוריתם יכנס לשימוש גם בישראל (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פריצת הדרך הישראלית איידוק (-Aidoc), נכנסת לשימוש גם בבתי החולים בישראל ותשפר את איכות חייהם של חולים ישראלים שנשלחו לבצע בדיקות CT ורנטגן. באמצעות אלגוריתם המבוסס על בינה מלאכותית, יסרוק המחשב את הבדיקות שנלקחו לבדיקה, יאתר מחלות נפוצות בבדיקות, ויישלח אותן בבהילות למחשב הרופא.

כך יוכלו רופאים לאתר מחלות קשות בזמן מהיר ככל הניתן, ויתעדפו טיפול ברופאים החולים במצב קשה. בניגוד למצב הקיים, שרופאים נאלצו לעבור על כמות גדולה של בדיקות, תוך שלוקח להם זמן רב לאתר בדיקות בעייתיות ומסוכנות ובכך חל עיכוב משמעותי במתן טיפול מציל חיים לחולים במצב קשה.

בעיה נוספת שהאלגוריתם 'Aidoc' צפוי לפתור, היא העובדה שרופאים רבים עוברים על כמות אינסופית של בדיקות, והדבר גורם לטעויות רבות בשל המוגבלות של היכולת האנושית לעבור על כמות גדולה כל כך. כעת יבדוק האלגוריתם את הבדיקה ויסייע לרופא לאתר את המחלות שמופיעות בתוצאות הבדיקות.

המערכת שפותחה בבית החולים שיבא, נכנסה לשימוש בבית החולים כבר בשנת 2016 תוך פיתוח המוצר, כשהמערכת מזהה צילומים חריגים ומתריעה בפני הרדיולוג הכונן, ומפנה את תשומת ליבו לבעיה. במהלך יצירת האלגוריתם סרקו המתכנתים מאות אלפי צילומים, ולימדו את Aidoc לזהות ממציאים מחשידים, כשהאלגוריתם הציג תוצאות מרשימות שיקדמו את איכות הרפואה בבתי החולים בישראל.

כעת, נכנס האלגוריתם לשימוש גם בבתי החולים איכילוב, סורוקה ובילינסון, ויותקן בבתי חולים נוספים בישראל שירצו לקדם את דיוק בדיקת התוצאות, ולאבחן מצבים מסוכנים בתוך זמן קצר, תוך תיעדוף בדיקת תוצאות של בדיקות עם תסמינים של מחלות מסכנות חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר