בדיקה חיונית

קורונה או שפעת? בקרוב תדעו להבדיל בקלות

אתם מצוננים, יש לכם חום, ואתם לא יודעים אם יש לכם קורונה או שפעת. האם להרחיק את הילדים מהסבא המבוגר? בדיקה חדשה תעשה לכם סדר תוך 30 דקות (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

את התרחיש הבא אתם לבטח מכירים: הילד מצונן, מפתח חום גבוה, סובל מכאבי ראש ובטן, ואתם פונים לרופא שאומר לכם את המובן מאליו: מדובר בשפעת. אולם מאז התפרצות נגיף הקורונה, יש אופציה נוספת המסבירה את התסמינים - והיא הידבקות בנגיף קורונה. האם הילד שלכם חולה בשפעת או בקורונה?

אם אתם זוג צעיר כנראה שהשאלה הזו פחות מטרידה אתכם, אולם אם אתם באים במגע עם אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, אתם חייבים לדעת אם אתם חושפים את אותם אנשים לשפעת עונתית שגרתית, או חלילה לנגיף הקורונה שעלול לגרום להם לסיבוכים מסוכנים.

ה-F.D.A (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) אישר בימים האחרונים בדיקה ביתית שיכולה להבדיל בין נגיף הקורונה לבין שפעת עונתית. הבדיקה מורכבת ממטוש המוכנס לאף, שבתוך 30 דקות מאבחן אם החולה סובל משפעת או מנגיף קורונה. הבדיקה תימכר ללא מרשם רופא, כשנער מגיל 14 יוכל להשתמש בה לבדו, וילד מגיל שנתיים ומעלה יוכל להיבדק על ידי מבוגר בלבד.

את הערכה פיתחה חברת Lucira Health שבקליפורניה, ותוצאות הבדיקה אמינות במיוחד: במקרה של שפעת A תאבחן זאת הבדיקה ברמת וודאות של 90 אחוז, ובמקרה של שלילת שפעת התוצאה תהיה כמעט וודאית - 99 אחוז. במקרים של שלילת קורונה נמצאה הבדיקה וודאית ברמה של 100 אחוז, ו-88% במקרים של אימות החולה לנגיף קורונה.

מבצעי המחקר הודו, כי יתכן שבתקופה הנוכחית הבדיקה תהיה פחות הכרחית בשל דעיכת המגיפה, אולם הם ציינו כי באם ישוב הנגיף ויתפרץ הבדיקה תהיה חשובה במיוחד. הם הוסיפו וציינו, כי הבדיקה חשובה גם בשל העובדה שנגיף קורונה עמיד בפני אנטיביוטיקה, ואם רופאים יתנו אנטיביוטיקה עבור שפעת במקרים של קורונה - הגוף עלול לייצר עמידות לאנטיביוטיקה שלא תפעל כשורה גם במקרים של הידבקות בנגיפים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר