מחקר דרמטי

קנאביס לא מזיק? המחקר מוכיח שמדובר בשקר

מעשני ה'ירוק' טוענים שקנאביס לא מזיק לבריאות והם אף מייחסים לו סגולות רפואיות רבות, אולם מחקר חדש מצא: עישון קנאביס בקביעות עלול לפגוע במערכות הלב (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לא מעט ישראלים מאמינים שה'ירוק' תורם לבריאות שלהם. לטענתם, יש אינספור מחקרים שמייחסים לצמח הקנאביס יכולות מרפא רבות. רבים מהם תומכים ברפורמה של לגליזציה לצמח הקנאביס ולהכנסת הפרחים לבית המרקחת, אולם מחקר חדש שמתפרסם לאחרונה מגלה כי עישון קבוע של הקנאביס עלול לפגוע בלב.

על פי המחקר שבוצע ב'סטנפורד' אנשים שצורכים מריחואנה בכל יום, נמצאים בסיכון גבוה ללקות במחלת עורקים כליליים, ובכך לגרום למחלות של הלב וכלי הדם. על פי הדיווח של פורבס ממצאי המחקר נתמכים על ידי עדויות שנגבו מ-175,000 איש בידי הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה.

למרות זאת, אנשים שעישנו עד פעם אחת בחודש - לא היו בסיכון גבוה יותר מאנשים שלא עישנו בכלל. מובן שתוצאות המחקר שיקללו בתוצאות המחקר גורמים אפשריים נוספים שיכולים להשפיע על מחלות כליליות כמו מין, גיל, השמנה יתירה, עישון סיגריות רגילות או שימוש באלכוהול, וכן לחץ דם גבוה, כולסטרול וסכרת (סוג 2).

יצוין כי התופעות לא הדהימו את החוקרים, שכן מיד לאחר העישון עולה לחץ הדם, והלב פועם בקצב מהיר יותר - והחוקרים שיערו שהדבר צפוי להשפיע על הלב גם לטווח הארוך בשימוש תכוף של עישון או אידוי מריחואנה. איגוד הלב האמריקאי התריע על כך כבר בשנת 2020, והציע להימנע מעישון של כלל החומרים כולל קנאביס בשל שינויים שנמצאו בקצב הלב מיד לאחר העישון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר