סוודר נגד שפעת - מיתוס או אמת?

צמד צעירים קנדיים בשם מייקל מופיט וג'פרי בראון, החליטו לבדוק האם יש קשר בין קור לבין שפעת והאם אנו מסתכנים כשאנו יוצאים לרחוב ללא סוודר מחמם. התוצאות מפתיעות (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ערימות של טישיו בכל מקום וחום גבוה הם חלק בלתי נפרד מחבילת הבסיס שהחורף מציע. בכל שנה 5-20 אחוזים מהאוכלוסייה חוטפים שפעת או צינון. ואין מי לא מכיר את המשפט האלמותי: "קר בחוץ, אל תהיה טיפש, קח סוודר כדי שלא תחטוף שפעת!".

אבל האם אנחנו באמת מסתכנים בשפעת כשאנחנו יוצאים לרחוב הקר בלי סוודר? צמד צעירים קנדיים, בשם מייקל מופיט וג'פרי בראון, החליטו לחקור את העניין וחזרו עם תובנה שתכניס הרבה אמהות להלם: הקור הוא רק גורם משני למחלות החורף.

ראשית כל, טוענים השניים בסרטון שהפיקו, כל מחלה נגרמת על ידי וירוסים. אם אין וירוס - לא תחטפו צינון, וזה לא משנה עד כמה קר בחוץ.

אם כן, מדוע פופולרי לקשור בין מידת הטמפרטורה לאופציה של להיות חולה?

התשובה פשוטה. בזמן שקר בחוץ, אנשים נוטים להתכנס, להעדיף את הבית והחברה הקרובה, במקום להפוך למוצר פוטנציאלי במחלקת הקפואים.

מטבע הדברים, נוצר קשר קרוב יותר לעוד אנשים, כאשר מספר גבוה יותר של אנשים, מעלה אוטומטית את החשיפה לווירוסים ומחלות מתפשטות. בנוסף, הגשם מעלה את מידת הלחות באוויר, מה שמספק תנאים טובים להתפתחות חיידקים. והגורם השלישי והלא-פחות חשוב, הוא השמש המסתתרת בין העננים, מה שמפחית משמעותית את החשיפה לויטמין די, המסייע בחיזוק המערכת החיסונית.

רגע, זה עדיין לא אומר שאפשר לצאת החוצה בחולצה קלילה.

אומרים שאין עשן בלי אש. לכן, הניחו השניים שלתיאורית הקשר בין קור למחלות יש יסוד כלשהו. מה שהוביל אותם לממצא הבא: בדם ישנה מערכת תאים לבנים שתפקידם להגן על הגוף מפני פולשים ומזיקים. אמנם, מזג האוויר החורפי מקשה על הווירוס להתפשט, אך אותן מעלות נמוכות גם מחלישות את מעטפת ההגנה של הגוף, מה שמאזן שוב את יכולות ההתפשטות של הווירוס.

מסקנה? תתלבשו טוב ואל תפחדו לצאת לקור. לפעמים, האיום הגדול נמצא דווקא בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר