משככי כאבים עלולים לגרום למוות?

מחקר חדש גילה כי תרופות נגד דלקות שאינן סטרואידים מעלים הסיכון את להיווצרות פקעת ורידים, העלולה לגרום במקרים מסויימים למוות. בפנים: התרופות שנמצאות ברשימה (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שפורסם בחודש האחרון בגיליון רפואי, מעלה כי תרופות נגד דלקות שאינן סטרואידים גורמות לעלייה בסיכון להיווצרות פקעת ורידים ותסחיף ריאתי.

פקעת ורידים נוצרת בעקבות היווצרות של קרישי דם בוורידי הגפיים העמוקים, כאשר בתסחיף ריאתי קריש הדם מגיע ללב ולריאות וגורם לקוצר נשימה במקרה הקל ולמוות במקרה החמור והמסובך.

המחקר הספציפי אסף את תוצאותיהם של קרוב ל-600 מחקרים בהם נבדקו אנשים שטופלו בנוגדי דלקות שאינם סטרואידים, והעלה כי בקרב משתמשים בתרופות מסוג NSAIDs הסיכון להיווצרות פקעת ורידים גדול בצורה משמעותית ביחס לאחרים.

התרופות המוגדרות כנוגדות דלקת שאינן סטרואידים ונמצאות תחת הקטגוריה NSAIDs, מיועדות בעיקר להורדת חום ושיכוך כאבים, דוגמת אדוויל ואדקס, נרוסין ווולטרן. חלק גדול מהתרופות שנמצאות בקטגוריה זו ניתנות למכירה בבתי המרקחת ללא צורך במרשם רופא.

עם זאת, יצויין כי רוב המשתמשים בתרופות מסוג זה מגיבים אליהן ללא בעיות מלבד תופעות לוואי אפשריות כמו אי איזון בלחץ הדם, כיבים בקיבה ואף דימום אצל משתמשים בטווח ארוך, פגיעה בכבד אצל משתמשים במינון גבוה ופגיעה בכבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר