מחסידות בעלזא:

כמאה רבנים ומור"ה השתתפו בכנס רפואה והלכה עם מומחי 'שיבא'

הדוברים שיבחו את עשיית המרכז הרפואי שיבא ואת שיתוף הפעולה המלא בין המרכז הרפואי לחסידות בעלזא • בכנס נבחנו דרכי פעולה והמשך שיתוף פעולה עתידי (בריאות)

מתוך הכנס (צילום: באדיבות המצלם)

יום רביעי כ"ח בתמוז, התקיים כנס רפואי הלכתי ראשון מסוגו בבניין בית המדרש הגדול במרכז העולמי של חסידות בעלזא. בכנס המיוחד שהתקיים בברכת כ"ק האדמו"ר שליט"א, ואשר מבטא את שיתוף הפעולה בין החסידות לבין המרכז הרפואי שיבא בכל תחומי הרפואה, השתתפו כמאה רבנים ומורי ההוראה של בעלזא מכל הארץ ובכירי הרופאים מבית החולים לנשים ויולדות מהמרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

קודם לכן נערך לצוות שיבא סיור מיוחד בהנחייתו של הרב מרדכי בריסק הי"ו – ראש הקהל דחסידי בעלזא, בבית הכנסת המרכזי, באולמות הלימוד ובבניין המפואר של החסידות שבתוכם נשמע קול התורה והחסידות יומם וליל. במהלך הסיור נערכה היכרות עומק את הצרכים והמאפיינים של הקהילה למען קידום שיתופי פעולה שיתנו מענה לכל צורך.

הכנס התקיים לצד שולחנות ערוכים, כשלצד חשובי רבני בעלזא כיבדו בנוכחותם: פרופ' יצחק קרייס – מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, ח"כ הרב ישראל אייכלר, מר יואל הר אבן – מנהל החטיבה הבינלאומית בשיבא, הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א– רב ויועץ הלכתי בשיבא, הרב מרדכי בריסק – ראש הקהל, פרופ' איל סיון - מנהל בית החולים לנשים ויולדות בשיבא, פרופ' רועי משיח – מנהל מחלקת גינקולוגיה בשיבא ופרופ' יגאל האס – מומחה בתחום ה-ivf.

את הכנס הנחו הרה"ג ר' אשר ישעי' זלפריינד שליט"א, והרה"ג ר' אהרן רייזמאן שליט"א, אשר דיברו על גודל המעמד ונחיצות שיתוף הפעולה בין מורי ההוראה לרופאים הבכירים בתחום, שבעקבותיו ניתן להורות ברגישות ומקצועיות את התשובות לציבור הרבבות הפונה לרבנים בענייני רפואה והלכה.

הועלתה על נס מסירותם של הרבנים להורות לעם ישראל תשובה בכל עת ולעסוק בצרכי ציבור באמונה. הרבנים שיבחו את פעלי המרכז הרפואי שיבא בהנגשת המענה הרפואי לכל המגזרים, ובכלל זה המגזר החרדי.

הגה"צ ר' שמאי קהת גרוס שליט"א, מחשובי הפוסקים, העוסק רבות גם בענייני רפואה והלכה אמר כי אנו יודעים שהקב"ה מקדים רפואה למכה ויש לו שלוחים טובים ורופאים טובים והם נותנים מענה לקהל הרחב. דיבר על חשיבות ההבנה בידע הרפואי על מנת לתת תשובות נכונות ומדויקות ועל תרומתו הרבה של כנס שכזה.

פרופ' יצחק קרייס – מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא סיפר כי כשהחל את תפקידו כמנהל המרכז הרפואי שיבא, החליט על הקמת עיר הבריאות של ישראל. לדבריו, גם מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל המליץ ועודד את התפיסה הזו. ומאז זו האג'נדה שמלווה את שיבא: לראות את המטופל במרכז ולדאוג לבריאות שלו מהקצה אל הקצה.

פרופ' קרייס סיפר לנוכחים על ההישגים הבינלאומיים של המרכז הרפואי שיבא בהיבחרו זו השנה הרביעית ברציפות ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם, על שיתופי פעולה עם בתי החולים המובילים כמו מאיו קליניק ועוד, וזקף זאת לזכותם של הרופאים, האחיות והצוות של שיבא שהם הכי טובים בעולם!

הוא הזכיר גם את תוצאות הדירוג של משרד הבריאות בשבוע שעבר, שם מוביל שיבא במקום הראשון במדדי האיכות והוסיף: "אנו רואים את האדם - המטופל במרכז, וחשוב לנו מאד – שכל ציבור יוכל לקבל רפואה נגישה כפי שהוא זקוק לה, לפי צרכיו ומאפייניו. אנו מבינים את זה ועושים את כל המאמץ כדי להביא את האיכות הזו בצורה מונגשת".

הוא סיים ואמר כי "החיבור ביננו לבין הציבור עושה הרבה יותר טוב למטופל ולמשפחתו ומשרת את המטרה שלשמה אנחנו כאן". הוא איחל לרבנים שימשיכו להוביל את הציבור בנאמנות והבטיח להושיט יד בכל שיידרש.

מר יואל הר אבן –מנהל החטיבה הבינלאומית, בירך את קהל המשתתפים ושיתף אותם בנכונות של הנהלת המרכז הרפואי בראשותו של פרופ' קרייס להעמיד את כל המשאבים הנדרשים לצרכי הציבור הרחב. "בכל צורך שירותי ובכל התאמה נדרשת לא שמעתי אף פעם מפרופ' קרייס את המילה לא. תמיד זה: "לך תעשה, תטפל...". הוא הזכיר את התאריך של ר"ח אב- יום פטירתו של אהרון הכהן המובא בפרשת השבוע, ואת סמל השלום שהוא ייצג בהיותו "אוהב שלום ורודף שלום", וחתם במחויבות המרכז הרפואי לתת מענה לכל צורך.

הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א– רב ויועץ הלכתי בשיבא, הזכיר בשבח האכסניה והביא בדבריו היבטים הלכתיים בהגדרת תפקיד הרופאים ונאמנותם ומשמעות דבריהם בפסיקה של רפואה והלכה וסיפר על המהפך הגדול שחל בשיבא עם התנאים לשומרי תורה ומצוות שהחל עוד בשנת תשע"ו, אז כשהוצג בפני פרופ' קרייס החזון בו בית החולים לנשים ויולדות של שיבא יהיה מותאם גם למגזר החרדי, מייד הוקצו המשאבים וניתן גיבוי מלא עד שכיום ניתן לומר שלא רק ששיבא נמצא ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם מבחינת רפואית-מקצועית, אלא הוא גם מוביל את בתי החולים בהיבטים רבים בתחום ההנגשה לכלל הציבורים ובכללם ציבור שומר תורה ומצוות. כמו כן הזכיר לשבח את הליווי של מר יואל הר אבן, ראש החטיבה הבינלאומית בשיבא ומר יהודה קטורזה, המשנה למנכ"ל אשר מסייעים כל העת בכל צורך.

הרה"ג פורת שליט"א שיתף את ציבור הרבנים ומורי ההוראה בפעילות הענפה של המוקד ההלכתי אשר מובנה בתוך המערכת בשיבא, ואשר נותן מענה לאלפי פניות של הציבור הרחב ושל רבנים מכל הארץ בענייני רפואה והלכה.

"המוקד זמין לשאלות בכלל ענייני רפואה והלכה: טהרה, שבת, סוף החיים, ברית והוא מאפשר לקבל מידע רפואי מדויק על מנת שכל רב יוכל להורות על פי דרכו ופסיקותיו. מאחורי המוקד עומד צוות רופאים נאמן ומסור שמכיר את השפה ההלכתית, את הציבור, ושאכפת לו".

פרופסור איל סיון – מנהל בית החולים לנשים ויולדות בשיבא, התייחס להתאמות שנעשו בשיבא בתהליך ארוך ויסודי ואמר כי "דווקא מתוך ידיעה ששיבא מוביל את רפואת הנשים בישראל, אכפת לנו שכולן תוכלנה לקבל מענה רפואי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולכן התאמנו את עצמנו לצרכים. שיבא חרט על דגלו את הרצון להיות נגישים לכל הקהלים ללא יוצא מן הכלל".

פרופ' סיון הדגיש כי ייחודיותו של בית החולים לנשים ויולדות בשיבא היא בכך שניתן לקבל בו מענה בכל מחלה, בעיה, התמודדות ועניין בתחום מבלי להתפשר על הרפואה הטובה בעולם. הוא פירט את ההיבטים הרפואיים של זירוז וניתוח קיסרי והזכיר את ההצלחה המדהימה של שיבא בלידה טבעית אחרי ניתוחים קיסריים בשמונים או תשעים אחוזים מן המקרים.

כמו כן הרצו לקהל פרופ' רועי משיח- מנהל המחלקה הגניקולוגית בשיבא ופרופ' יגאל האס – רופא בכיר ביחידת הivf..

בסיום ההרצאות המקצועיות סיכם את האירוע הרה"ג ר' אהרן רייזמאן שליט"א וניהל שו"ת מיוחד בו ענו הרופאים על שאלות של מורי ההוראה במקום. הרבנים ומורי ההוראה הודו להנהלת שיבא ולצוות הרפואי שנכח באירוע וברכו את המשתתפים שיזכו להגיע למרכז הרפואי רק בנסיבות משמחות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר