"כל המציל נפש"

תושייתה של טכנאית אולטרה-סאונד מ'מכבי' התבררה כמצילת חיים

מטופלת שהגיעה לבדיקה לאחר שחשה בסימפטומים שהסבו לה אי-נעימות, פגשה את טכנאית האולטרה-סאונד הוותיקה של מכבי שירותי בריאות גב' ציפי נבון • הבדיקה לא העלתה דבר, אך הטכנאית החליטה על סמך ניסיונה להרחיב את הבדיקה מעבר לנדרש והממצא שגילתה התברר כמציל חיים (בריאות )

אילוסטרציה (צילום: (שאטרסטוק))

לפעמים כל מה שצריך הוא האדם הנכון בזמן הנכון. למזלה של המטופלת, אם לשלושה ילדים מביתר עילית, המפגש עם טכנאית האולטרה-סאונד הוותיקה התברר כמציל חיים. המקרה החל כאשר האישה הגיעה לבדיקה במרכז לבריאות האישה של מכבי שירותי בריאות בביתר עילית, לאחר שחשה בתסמינים שהסבו לה אי-נעימות. בהמלצת רופא המשפחה שלה, היא הגיעה לבדיקה שבה פגשה את גב' ציפי נבון, טכנאית אולטרה-סאונד ובעלת ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום.

במהלך ביצוע הבדיקה הנדרשת לא נמצאו ממצאים חריגים, שהעידו על בעיה מסוימת, אך בתושייתה החליטה הטכנאית להרחיב את הבדיקה לאזורים נוספים בהתאם לניסיונה. "ביצעתי את הבדיקה כפי המלצת הרופא, והיא יצאה תקינה", משחזרת נבון. "אבל הניסיון בתחום וגם אופי התלונה שלא נתנה לי מנוח, הביאו אותי להחלטה להרחיב את הבדיקה ואכן החשדות שלי התבררו כנכונים. מצאתי ממצא מחשיד".

הדבר הראשון שנעשה הוא הרגעת המטופלת. "הדבר הראשון שעשינו, יחד עם הצוות במכון, הוא כמובן להרגיע את המטופלת", היא מספרת. "זה בהחלט לא נעים שאת עושה בדיקה והיא יוצאת לא תקינה. בשיתוף פעולה מרגש של כולנו, ושל רופאת המשפחה, הצלחנו לקבוע לה תורים לבדיקות נוספות וליווינו אותה באופן צמוד לכל אורך הדרך. לפני כמה ימים היא התקשרה למרפאה וסיפרה בהתרגשות שהיא עברה בדיקות מקיפות ושלמרבה המזל הגידול שזיהיתי הוא גידול שפיר ושהיא נמצאת במעקב. כולנו כמובן התרגשנו מאד. מבחינת המטופלת זה בהחלט היה יכול היה להסתיים אחרת".

המקרה הזה הותיר בטכנאית רושם עז. "המקרה של יעל הזכיר לי למה אני במקצוע הזה של עזרה לאנשים. כמה טוב זה עושה לנפש", היא מסכמת. "עבורי ועבור כל הצוות, התחושה שאני יכולה להציל חיים של אדם היא הכל. בשביל זה אנחנו נמצאים כאן – ברגעים השמחים וגם ברגעים הקשים ועוטפים את המטופלים בהרבה אהבה לצד המקצועיות".

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, "האימרה 'ברגעי האמת- רק מכבי' מקבלת משנה תוקף במקרים כגון אלו, בהם המקצועיות של הצוותים הרפואיים שלנו בשטח באה לביטוי. כארגון הבריאות המוביל בישראל אנו פועלים על מנת להעניק לחברים את המעטפת הטיפולית המיטבית והאיכותית ביותר בשיגרה וגם בחירום. נמשיך לפעול כשלנגד עינינו שיפור בריאות ואיכות חיי הקהילה שלנו.

יונתן רובינשטיין מנהל מרחב גוש עציון, לקראת הימים הנוראים, המקרה של ציפי נותן משמעות לתפילה שתיאמר לאורך כל התקופה: "זכרנו לחיים". מדי יום אנו זוכים להיות שליחים בהצלת חיים ובמתן שירות רופאי אמפטי ומקצועי.האנשים שלנו כאן במכבי הם אנשים מצוינים שעושים עבודה מהלב והנשמה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר