היתומות דומעות. מאושר

יותר משבע מאות בנות יתומות, אשר השתתפו במחנה הקיץ המיוחד של ארגון "זה לזה", הוכיחו כי "בכל אופן" – עינינו לד'. בנות "זה לזה" יצאו השנה, כמסורת השנים האחרונות למחנה קיץ של יומיים מלאי אטרקציות בחוויות אתגריות. מדובר באתרים שנשכרו במיוחד ל"זה לזה" בלבד. תכניות איכותיות המהוות מיוחדת לכל המשתתפות

מוריה חן | כיכר השבת |

יותר משבע מאות בנות יתומות, אשר השתתפו במחנה הקיץ המיוחד של ארגון "זה לזה", הוכיחו כי "בכל אופן" – עינינו לד'.

הצצה קלה למחנה "זה לזה" חושפת תמונה שלא תאמן: כל הבנות מחוברות בחיבור חזק ועצמתי. ואם תשאלו "מה הקשר ביניכן?" הן תאמרנה ביחד, "אנחנו אחיות!" מחנה משפחתי כה גדול?! כן, זהו מחנה הקיץ המיוחד של בנות ארגון "זה לזה", הארגון שמאחד את משפחות היתומים.

בנות "זה לזה" יצאו השנה, כמסורת השנים האחרונות למחנה קיץ של יומיים מלאי אטרקציות בחוויות אתגריות. מדובר באתרים שנשכרו במיוחד ל"זה לזה" בלבד. תכניות איכותיות המהוות מיוחדת לכל המשתתפות.

"את יתומה מאבא?" שואלת האחת את זו שעומדת לידה. "אני יתומה מאמא!, היא נפטרה ונשארנו עם התינוק...", מספרת ההיא באנחה שוברת לב. ומיד פורשות שתיהן לשיחת התמודדות על החיים שאחרי האסון.

רק בשבוע האחרון הצטרפו לצערינו בנות יקרות למעגל היתמות. מאחורי מודעות אבל ישנן נשמות שמלאות צער. עם מי הן יכולות לדבר על כך בפתיחות? בכאב? באמונה צרופה? עם מי יכולות הן לדמוע? וגם להתחזק? עם החברות השותפות לכאב המתאגדות ב"זה לזה".

אחרי הבכי והכאב והחסר הגדול, לפתע אותן ילדות רכות שבגרו בבת אחת, הריהן בעלות עיניים הנוצצות ומהפנים המאושרות נשקפת שמחה פנימית ואמיתית. ולשמחה מה זו עושה? האווירה המשפחתית החמה, הפתוחה והכנה. "זה לזה" הוא המקום היחיד בו הבנות יכולות לשתף ולקבל הבנה מלאה זו מזו וגם להשתתף אחת עם אחותה, כשהכול מתוך רגישות ואכפתיות המיוחדות . תחושת השייכות, האחדות, הקשר יוצרים הרגשה נהדרת ונדירה.

זכות לדור

"בכל אופן" – עינינו לד'. עומדות באמונתן ומצפות לרחמי שמים על כלל ישראל. אמרו רבותינו בני ציון היקרים המסולאים מפז, אף כשחרבה עירם עומדים הם באמונתם. אותן יתומות אשר חרב עליהן עולמן – עומדות באמונה ומתגברות להמשיך את החיים בשמחה.

ארגון "זה לזה" הוא זכות לדור. כאשר הוא מעניק לא רק אוזן קשבת אלא הזדמנות לשמחה אמיתית אצל השבורי לב. "זה לזה" זוכה לברכת צדיקי הדור, כאשר מדובר לא רק בסיוע טכני, אלא בנטיעה של שמחה אצל היתומים. גדולה זכותה של הרבנית ר. רוטנברג תליט"א שמוסרת נפשה על קיומו של מפעל קודש זה.

צדיקים אמרו שהריקוד מגביה את האדם טפח מעל הקרקע. בתכנית הסיום הבנות מתרוממות למעלה מעשרה טפחים, למעלה מן הזמן ולמעלה מן המקום. בריקוד הנמשך זמן ארוך, נוצר החיבור החזק והאיתן לאבי המשפחה כולה, הלא הוא אבינו שבשמים. באווירה מלוכדת ומאושרת מורמות הרגליים ונשמעת השירה "האדרת והאמונה לחי העולמים". בהתלהבות אדירה מתחזקת התחושה שהשעה הזאת שעת רחמים ועת רצון, בשעה הזו, עם שמחה ובטחון כל כך גדולים, מתחזקים הלבבות. ורבה התקווה כי הרופא לשבורי לב יחבש במהרה עצבותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר