שרשרת של מבוכות באשכבת מנדלה

טקס האשכבה לנלסון מנדלה, הנשיא לשעבר של אפריקה, שנערך ביום שלישי, היה רצוף בטעויות: מתורגמן שהתחזה, לחיצת יד בטעות והבעת תודה גם לאלו שלא הגיעו (מעניין, עולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

טעות אנוש או מחדל בלתי נסלח? האיש שהיה אמור לתרגם לשפת הסימנים את דברי הנואמים בטקס האשכבה לנלסון מנדלה, הנשיא לשעבר של אפריקה, שנערך ביום שלישי השבוע, התברר כמתחזה, והסערה גדולה.

יו"ר איגוד החרשים בדרום אפריקה אישר היום (חמישי) כי האיש שעמד על הבמה, אינו מתורגמן כלל ובפועל עשה תנועות חסרות משמעות לחלוטין.

טקס האשכבה התקיים באצטדיון האולימפי ביוהנסבורג. המוני בני אדם ועשרות בכירים ומנהיגים מרחבי העולם לקחו בו חלק, ביניהם, אף נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומלכת אנגליה.

העניין עורר סערה תקשורתית נרחבת. חברת הפרלמנט ממפלגת השלטון באפריקה, ווילמה ניוהודט ויו"ר איגוד החרשים באפריקה, ברונו דארצ'ן, שניהם חרשים, התראיינו לסוכנות הידיעות איי.פי באמצעות שפת הסימנים וטענו כי תנועות הידיים של האיש לא אמרו דבר וכי הוא "הזיז את ידיו מסביב, אולם לתנועות הידיים לא הייתה כל משמעות".

עד כה, לא ידועה זהותו של המתחזה שאינו מוכר כלל לקהילת לקויי השמיעה במדינה. עוד נודע כי זו לא הפעם הראשונה שהאיש מתחזה למתורגמן.

ואם זה לא מספיק, טקס האשכבה עבור מי שלחם נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, היה רצוף בשלל תקריות מביכות נוספות.

בין השאר, נשיא ארה"ב ברק אובמה לחץ בטעות את ידו של נשיא קובה ראול קסטרו, כאשר בין קובה לארה"ב שוררת מערכת יחסים עוינת מזה למעלה מחמישים שנה. הבית הלבן הבהיר כי לחיצת היד לא הייתה מתוכננת ולא הוחלפו דברים בין הנשיאים.

מבוכה נוספת שנרשמה, הייתה הבעת התודה מצד מנהלי הטקס "לנשיא מדינת ישראל שמעון פרס ולראש הממשלה בנימין נתניהו שנמצאים כאן". כזכור, ראש הממשלה ונשיא המדינה נשארו בארץ ולא השתתפו בטקס וברגע האחרון, שיגרה ישראל לדרום אפריקה משלחת בת חמישה חברי כנסת בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר