שיא: ניו דלהי העיר המזוהמת בעולם

ניו דלהי שוברת שיא וזוכה לתואר לא מחמיא: העיר המזוהמת ביותר בעולם. לפי מחקר חדש, רמת הזיהום בבירה ההודית עלתה על רמות הזיהום שנמדדו בבייג'ינג, סין (חדשות, מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
ניו דלהי (צילום: shutterstock)

ניו דלהי שוברת שיא וזוכה לתואר לא מחמיא במיוחד: העיר המזוהמת ביותר בעולם.

לפי מחקר חדש, רמת הזיהום בבירה ההודית עלתה על רמות הזיהום שנמדדו בבייג'ינג, סין.

בשבוע שעבר, דיווח מרכז המדע והסביבה בעיר כי בעונת החורף הנוכחית נמדדו בניו דלהי רמות גבוהות במיוחד של חלקיקים מזיקים, פי 60 מהכמות המומלצת. מדובר בחלקיקים מהזן המסוכן ביותר, pm2.5, אשר הגיעו ל-575 מיקרוגרם בכל מטר מעוקב, תוך חודשיים. בין נובמבר האחרון לינואר 2014.

השיא המפוקפק נקבע, לאחר שבבירה הסינית, בייג'ינג, נמדדו "רק" 500 מיקרוגרם של חלקיקים בכל מטר מעוקב. לשם השוואה, בלונדון האפרורית נמדדה רמת חלקיקים מזיקים של כ-20 מיקרוגרם בממוצע.

ממצאי המחקר מעידים על כישלון שנחלו הרשויות בהודו בהתמודדות עם המשבר הסביבתי החריף, שגבה בשנה אחת חייהם של 620 אלף בני אדם.

מנהלת מרכז המדע והסביבה בניו דלהי, אנומיטה רויצ'אודהורי, תלתה את הכישלון בעובדה שבניגוד לסין, בה הלחץ הציבורי גרם לממשלה לפעול להקטנת זיהום האוויר, בהודו לא נקטו בצעדים דומים. "ניו דלהי הפסידה בקרב על הפחתת זיהום האוויר", אמרה רויצ'אודהורי, "ניו דלהי ובייג'ינג עדיין מהוות מתחרות צמודות, אבל דלהי היא זו שמפסידה כרגע".

ניו דלהי מונה קרוב ל-22 מיליון תושבים ומדי חורף, אופף אותה ערפיח אפור-חום. על פי מומחים לאיכות סביבה, זוהי תופעה ההולכת ומחריפה כל שנה. מנהל "טוקסיק לינק", ארגון איכות סביבה בדלהי, אומר כי מספר המכוניות בעיר גודל בכ-1,400 יחידות מדי יום. כך שעשן צינורות המפלט הופך לגורם המשמעותי ביותר בעליית רמות הזיהום. עובדה נוספת המחריפה את רמות הזיהום, היא שיצרני המכוניות ההודים, אינם נדרשים בחוק לצייד את המכוניות בערכות מיוחדות להפחתת פליטת זיהום אוויר למינימום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר