ישראל במקום החמישי ביוקר תעריפי המלונות

סקר המלונות הגדול בעולם: ישראל במקום ה-5 מבין 68 מדינות ביוקר מחירי המלונות • מחיר ממוצע ללילה במלון פאר בירושלים: 1,048 שקלים. בברלין רק 694 שקלים (כלכלה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אתר הזמנת המלונות הגדול בעולם קובע: מבין 68 מדינות, ישראל במקום ה-5 ביוקר המלונות. עם זאת, מדובר בירידה 'מנחמת' של שני מקומות מהמקום ה-3, בו ניצבה ב-2009.

הסקר השנתי והמקיף בעולם של אתר ההזמנות הגדול הוטל פרייס אינדקס (Hotels Price Index), משקלל את הנתונים לפי הזמנות התיירים באתר, הכולל יותר מ-260 אלף מלונות ברחבי העולם.

בשנת 2013, עמד המחיר הממוצע ללילה במלון בישראל על 817 שקלים (141 ליש"ט), לעומת 713 שקלים ב-2009. תעריפי המלונות בישראל יקרים פחות רק מהמחירים במונקו, נסיכות עומאן, מאוריציוס וסינגפור.

הסיבה המרכזית שישראל ניצבת במקום כה גבוה ברשימה, היא כי אין כאן מלונות רבים הנחשבים עממיים. רוב המלונות בארץ מדורגים כבעלי חמישה כוכבים, מה שמקפיץ את מחירם. לומת אירופה וארה"ב, שם קיים מגוון עצום של מלונות עממיים ומוטלים, מה שמוריד את המחיר הממוצע אצלן למטה.

בנוסף, בדק הסקר 116 ערים ברחבי העולם, ודירג אותן לפי בתי המלון שבהן. ישראל חולקת את המקום ה-21 יחד עם לונדון ומציגה מחיר ממוצע של כ-700 שקלים ללילה בבירה.

לפי הסקר, המלונות בירושלים שמרו על מחיר יציב יחסית ואף הוזלו בכ-6 שקלים ללילה. עם זאת, בסקר שנערך ב-2009, עמדה ירושלים במקום ה-11. מה שאומר שערים אחרות בעולם התייקרו ביחס למחיר הממוצע לחדר במלון.

הערים שלפני ירושלים הן מונטה-קרלו, ניו-יורק, ריו דה-ז'נרו, מוסקבה, בוסטון, ז'נבה, מיאמי, סינגפור, ציריך, לוס-אנג'לס ועוד.

אחרי ירושלים נמצאות שיקגו, איביזה, סנט-פטרסבורג, אמסטרדם, מינכן, טורונטו, יוהנסבורג, פירנצה, ברצלונה, בריסל, וינה, רומא, ברלין, ליסבון ועוד.

מתוך 116 הערים, ירושלים עומדת במקום ה-29 מבחינת הרמה של בתי המלון עם ממוצע של 1,048 שקלים ללילה במלון חמישה כוכבים.

לשם השוואה, בסן-פרנסיסקו, מחיר ללילה במלון עם רמה זהה, עמד על 2,700 שקלים בממוצע, בריו דה ז'נירו - 2,404 שקלים ובניו יורק 1,900 שקלים.

לעומת זאת, בלאס וגאס המחיר הוא 886 שקלים, במדריד 781 שקלים ובברלין 694 שקלים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר