ויכוח בין הח"כים הערבים

כמה ערים נהפכו ב'סדום'? אחמד טיבי יודע. צפו

בטוחים שאתם יודעים תנ"ך? אל 'תתחילו' עם ח"כ אחמד טיבי, יועצו לשעבר של ערפאת, שהוכיח את ח"כ בהלול על טעותו - מה שהתפתח לחילופי דברים מרתקים. צפו, ותגלו את התשובה (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הויכוח התנ"כי בין הח"כים הערבים (צילום: ערוץ הכנסת)

ויכוח משעשע התרחש אתמול (שלישי) במליאת הכנסת, בין חברי הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) וזוהיר בהלול (המחנה הציוני) - אודות מספר הערים שנחרבו על ידי הקב"ה ב'הפיכת סדום ועמורה'.

בהלול פתח את דבריו בפנייה לטיבי ששימש בראשות הישיבה באותה עת: "אני פונה אליך, מכיוון שאתה בקי בענייני מקראות בני ישראל. בתקופת המקרא היו חמש ערים שהאל גמר אומר להשמידם על יושביהם בשל חטאיהם. בין הערים הללו, היו שתים שנחקקו בתולדות העם היהודי - סדום ועמורה. כמה מחכמי ישראל מפרדים, שהחטא של אנשי סדום ועמורה היה שלא נתנו מספיק מעצמם לאחרים... אף שהיה להם לא מעט להעניק".

"אלא מאי", המשיך בהלול והתפלפל, "הנביא יחזקאל תולה את חטא סדום בהזנחת החלשים וחוסר מתן צדקה לעניים. זה בדיוק סיפורה של ממשלת בנימין נתניהו שעושקת את החלשים, איננה חסה על העניים, מקפחת ומפלה את השכבות החלשות ולא סופרת את אלה שידם אינה משגת".

בהלול הוסיף וציטט: "עוד מאותו הסיפור: תרו וחיפשו אחר צדיקים בסדום, תוך שהספירה לאחור הרטיטה את הלבבות. פעם אחר פעם - לא נמצא ולו צדיק אחד בסדום. זה יאה בדיוק לממשלת נתניהו, כי אם כן היה צדיק אחד בממשלתו הוא היה מתריע; המוסר היהודי הרחום והחמלתי היה מצפצף וזועק. אבל הס: שום דבר אינו קורה".

כאן התערב ח"כ טיבי: "הערה קטנה - נדמה לי שאלו היו ארבע ערים ולא חמש".

"חמש, חמש ערים", התעקש בהלול.

וטיבי החל למנות: "סדום, עמורה, אדמה וצבויים".

"סדום, עמורה, אדמה, צבויים וצוער, חמש" - שינן בהלול ספירה משלו, והמשיך: "מה שאז קרה, שהאל הרחום מצא אנשים שבכל זאת לא ראויים להיחרב בהרס... ואז הוא התריע בפני לוט ומשפחתו, באמצעות שני מלאכים שהגיעו אליהם: פיתחו במנוסה, הזדרזו לפני הפורענות להציל את חייכם. אספו ואגדו את בגדיהם ומיטלטליהם ויצאו במנוסה. אלא שהמלאכים אמרו להם: ברגע שאתם נמצאים בעיצומה של המנוסה אל תביטו לאחור. מה עשו? רצו קדימה. אבל מי שמשפיל ורומס תמיד חוזר לזירת הפשע. זה חוק בלתי כתוב בתולדות ההתנהגות האנושית היצרית: בעודם במנוסתם, אשתו של לוט הביטה לאחור ואז הפכה לעמוד מלח - אות קין לכפירה ולחטאים. ממשלת נתניהו תוקפא עד סוף החיים... ותירשם באותיות של כתם בתולדות ישראל, מכיוון שהיא לא חסה על החלשים, הקשישים, חדי-ההורים... ואלו שידם אינה משגת. היא רוצה להקפיא את הזמן במשך שנתיים, כדי לא להביט לאחור ולראות את ההרס", סיים בהלול את נאומו הרשמי.

בשלב זה החלו חילופי הדברים הבאים:

טיבי: "אגב, הקראת חמש ערים. בוא תקריא אותם שוב"

בהלול: "סדום, עמורה, אדמה, צבויים וצוער"

טיבי: "למה אני אמרתי ארבע? הערים האלה נהפכו כמו שאמרת, אבל צוער לא נהפכה - לוט ברח לשם. אז נהפכו רק ארבע ערים"

בהלול: "היו חמש, לא כן. היו חמש"

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מתערב מהיציע: "בשורה התחתונה הוא סופר ארבע"

טיבי: "ודאי. ההרים שנהפכו הם ארבע, והחמישית - לוט ברח אליה"

בהלול: "לא, אני קבעתי כך: שהאל החליט להשמיד את חמש הערים. תודה רבה, על כל פנים, על סיעור המוחות, דוקטור טיבי. בסדר גמור"

טיבי: "אהבתי, אהבתי את הציטוטים שלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר