"בקושי יוצא"

הכירו: זה היהודי האחרון שנשאר באפגניסטן

זבולון סימן-טוב - הוא היהודי האחרון שעדיין חי במדינה המוסלמית. הוא מתגורר בבית הכנסת בעיר קאבול ושומר שלא ימכרו אותו לבניית דירות • ואיך הוא משיג אוכל כשר? (מעניין)

(צילום מסך מתוך כתבה באל ג'זירה)

אין דבר יותר יהודי ממריבות בין יהודים, גם אם מדובר בשני היהודים האחרונים המתגוררים לבד במדינה עוינת, מוקפים במיליוני מוסלמים.

זבולון סימן טוב ויצחק לוי, הם ההוכחה לכך: כאשר נותרו היהודים האחרונים באפגניסטן, לא הסתדרו ביניהם, והיו מלשינים זה על זה בפני השלטונות, בתקופה שהטאליבן שלט במדינה.

כתוצאה מכך, לא רק ששניהם נאסרו, הוכו ועונו, אלא שספר התורה היחיד של אפגניסטן הוחרם ונמכר גם כן. עד היום, אחרי שלוי נפטר, וסימן טוב נשאר היהודי היחיד במדינה, הוא עדיין לא מוותר לו.

"הוא היה איש רע שרצה למכור את בית הכנסת", אמר בראיון שהתפרסם השבוע בעיתון The Times of Israel.

למרות שמשפחתו מתגוררת בישראל, הוא מסרב בעקשנות לעזוב את המדינה המוסלמית, בהסבירו כי הוא שומר על הגחלת היהודית באפגניסטן.

מבנה בית הכנסת (צילום מסך מתוך כתבה באל ג'זירה)

סימן טוב מתגורר בבניין רעוע, בו נמצא בית הכנסת המתפקד האחרון במדינה. לדבריו, "אני דואג לבית הכנסת. אם לא הייתי פה, מזמן היו מוכרים את השטח".

לחששו יש על מה להתבסס, בהתייחס לעובדה שהבניין נמצא באזור מרכז העיר קאבול, מקום מבוקש לשטחי נדל"ן ולבניית דירות מגורים נוספות.

אשתו ובנותיו מתגוררות בישראל ובראיון הוא נזכר: "הייתי בישראל במשך חודשיים ב-1998". הוא מספר, "אחרי זה הייתי מדבר עם הילדות שלי בטלפון, אבל אשתי כבר לא מרשה לי לדבר איתן".

הוא לא חושש מאנטישמיות. "אני אריה. אף אחד לא יכול לאיים עלי". עם זאת, אחרי הפוגה קלה הוא מוסיף בשקט: "אני בקושי יוצא לרחובות. המוות קרוב".

את צרכי הדת, כמו מצות וכדומה, הוא מקבל מיהודים בניו יורק הדואגים לו, ובשר כשר הוא שוחט בעצמו לאחר שקיבל אישור מיוחד מרב באוזבקיסטן הסמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר