תוצאות הקורונה

אחרי סגרי הקורונה: אנשים עדיין נותרו בבית? בדקנו

בסגר, בשיא בקורונה, קנינו ונפגשנו דרך המסכים, אבל מה קורה ביום שאחרי, האם אנשים חזרו למשרדים או נשארו בבית? • ואיפה קונים יותר, באינטרנט או בקניון? בדקנו (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הסגר בבית עילית, אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסגרים, כך נראה, מאחורינו. אנחנו למדים לחיות את חיי השגרה עם נגיף הקורונה. בסגרים ברור שקנינו לרוב רק באינטרנט ונפגשנו רק ב'זום'. אבל מה קורה 'ביום שאחרי'? האם אנשים מעדיפים לחזור לקניות באופן פרונטלי, ללכת לקניון, למשש, למדוד וליצור קשר עין עם המוכר/ת, האם אנשים ימשיכו להיפגש ב'זום' או יחזרו לפגישות פנים מול פנים?

זום או פרונטלי?

מנהל חברה גדולה מספר לנו כי אחרי הסגרים כל העובדים חזרו - מעצמם - לעבוד מהמשרד. "כולם טעונים שזה הרבה יותר נח", הוא אומר. לדבריו, "אנשים רוצים את הקשר עין והמפגש החברתי ללא מסכים".

מהמציאות בשטח אנחנו יכולים לראות איך כינוסים, אירועים והתוועדויות - חזרו כולם לפרונטליים. נכון אומנם שבסגר כולם נאלצו לעבור לווידאו אך מהר מאוד העם 'הצביע ברגליים' והלך להיפגש זה עם זה פנים מול פנים.

המעלה בפגישות 'זום' היא שאפשר לשבת בבית או בכל מקום שנוח ולהתחבר לפגישה או הרצאה. כמו גם האופן להשתיק את הוודיאו והרמקול ולהאזין לשיחה תוך כדי עיסוקים אחרים.

בפעול, ממה שנראה בשטח - העולם חזר לקדמותו ורובם חזרו למשרדים.

קניון או אינטרנט?

ומה לגבי קניות, האם אנשים עברו לאינטרנט או ממשיכים ללכת לקניון?

עשינו סקר קטן ואלו התשובות שקיבלנו:

ריקי עונה: "אינטרנט זה לאנשים שאיבדו את החוויה בחיים", היא טוענת כך ולא אחרת. "לשבת בבית ולהזמין זה לרובוטים".

נעה משתפת: "כמה סיבות ללכת דווקא לקניון: א. שמזמינים באינטרנט אי אפשר למדוד. ב. אנשים אנושיים אוהבים אנושיות, לדבר עם המוכר ולשמוע ממנו על המוצר או הבגד. ג. אין כמו מראה עיניים. ד. ובכלל, ככל שהעולם יתקדם יותר - אנשים יחפשו את הפשוט והמוכר להם. לצאת, לדעת, לבדוק אופציות ולהסתובב להנאתם בקניון". קובעת נעה.

אלישבע טוענת בדיוק הפוך: "אני חולה על און-ליין. להסתובב בקניון בשבילי זה רק לבילוי - לא לקניות. רק קניות ממש אני אעשה בסופר. אבל בגדים - באינטרנט".

"מצד אחד הנוחות משחקת תפקיד כשאני קונה באינטרנט", מספרת לנו רבקה. "מצד שני, בקניון הכיף הוא שהבגד אצלך ביד ומיד. לכל דבר יש את היתרון והחיסרון שלו, כך שאין תשובה ברורה בנושא. שניהם יתקבלו בברכה וכמה שיותר". היא מסיימת בחיוך.

וכנראה שתשובתה היא הטובה ביותר. כל אחד והעדפה שלו.

מעניין לדעת:

בשנת 2018 נרשמו בממוצע יותר משתי הזמנות מקוונות לשנייה, כך על-פי נתוני חברת דואר ישראל, ומספר החבילות הכולל הגיע ל-71 מיליון. רשימת הקניות של הישראלים כוללת בגדים, נעליים, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים, ויטמינים ומוצרי קוסמטיקה.

אז פגישה פרונטלית או בזום, קניות באינטרנט או בקניון - מה אתם אומרים? כתבו לנו בתגובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר