זו לא פרסומת: 'הסגולה עם הנרות' שמטריפה את הרשת

מיליארד סינים אינם טועים וכן, אנחנו לא במדינת מלוכסני העיניים, אבל המוני אנשים שמספרים על ישועות שקרו להם בזכות 'סגולת הנרות', כאמור, של ר' מתיא בן חרש, שכנעו אותנו לבדוק - האמנם? (מעניין, מגזין כיכר)

שרי ברינר-שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לפני תקופה גללתי בפיד האינסטגרם המשמים שלי ונתקלתי בסדרת סטוריז שהעלתה אחת מאושיות הרשת החרדיות ובה היא חשפה בהתרגשות כי עלה בידה לרכוש דירה באורח פלאי, משומקום. לאחר שהיא ומשפחתה התגוררו בדירות שכורות במשך כעשור ולא העזו אפילו לחלום על קניית נכס, הכוכבים הסתדרו להם בפתאומיות ו-בום, בית משלהם. כל זה קרה, לטענתה, בזכות ביצוע סגולתו המיוחדת של ר' מתיא בן חרש. מודה, עד לאותו רגע לא שמעתי מעולם את שמו. הסתקרנתי, לרגע אף חשבתי שמדובר בעוד טריק שיווקי שיחשף בקרוב ויצאתי להתחקות אחר הנושא מקרוב. [ספוילר: אף אחד (למעט חברות ייצור הנרות למיניהן) לא גורף קופה מהטרנד הזה].

התחנה הראשונה שלי במחקר היתה ויקיפדיה. שם, אגב, הגדרת המילה "סגולה" גמישה והיא ניתנת לפרשנות במספר אופנים (לתיאור עם ישראל / אוצר ייחודי וקדוש / פעולה רוחנית המסוגלת לפעול ישועות בתחום המיסטיקה) - עניין שקצת מעיד עליה: יש המאמינים בסגולות באופן מוחלט ואף תמים. הן נר לרגליהם ואינם מהססים לנסות כל סגולה שרק שומעים עליה ויש את השאר, הספקנים (ואנוכי ביניהם) שנוטים לתלות תקוות בדברים יותר ריאליים כמו מעשים ותפילות.

המשכתי לחפש ולהתעמק במקורות ולא העליתי בחכתי אף אזכור רשמי לסגולה, מעבר לשיוכה לר' מתיא בן חרש, שהיה אחד מהתנאים ומוכר אולי יותר בזכות אמירתו: "הווה מקדים שלום לכל אדם והווי זנב לאריות ואל תהי ראש לשועלים" וידוע בשמירת העיניים המופלאה שלו.

אממה, הנסיינים מתחייבים שהיא עובדת לכל דבר: פרנסה, פרי בטן, זיווג הגון, גירושין קלים, זכיה במשפט ועוד ועוד והיא פשוט עוברת מפה לאוזן, במהירות האור. ואין יותר "מפה לאוזן" מאשר התחנה הסופית שלי, מרחבי הפייסבוק, שם איתרתי עשרות, אם לא מאות עדויות המצדדות ביישום הסגולה או מתנגדות לו. נתחיל מאלו שבעד:

1. א.ב., 31, מירושלים, חושפת באומץ:

"לבעלי היו ארבעה תיקים מאוחדים בענייני תעבורה, אצל שופט שידוע בקשיחות שלו. דיברו אתנו שהוא הולך לקבל מינימום 5 חודשי עבודות שירות וזה רק יכול לעלות ולגדול. שום דבר שניסינו לעשות לא עזר, כולל להתחנן נואשות לתובעת, שלא היתה מוכנה לשמוע כלום. יום לפני המשפט הוא עשה את הסגולה והלכנו לקראתו בפחד גדול. אני קצת צחקתי עליו ולא האמנתי. אבל במשפט, פתאום, השופט עדכן אותנו שהתיקים בכלל לא אוחדו ובעלי בעצם לא קיבל שום עונש. כשהוא כן יקבל, זה יהיה עונש קטן על כל עבירה ולא גדול כמו שחששנו".

2. רעות חדד, 29, מאשדוד, מתוודה:

"סבלנו בילדות מאבא מתעלל. לפני כמה שנים אמא שלי החליטה שזהו, היא שמה לזה סוף ומתגרשת ממנו. כמובן כמובן שהיא לא הצליחה, לא משנה מה עשתה. הפעלנו המון קשרים. כלום לא עזר. בקיצור, נקבע להם דיון בבית דין רבני. היא עשתה על הבוקר את הסגולה ולא ברור מה קרה, אבל אחרי חצי שעה היא יצאה עם גט, בלי בית משפט ובלי כלום. זו ‏הזיה מוחלטת. לא האמנו".

3. גיטי ב., 48, מירושלים, מספרת:

"בגיל מתבגר החלטתי לעשות הסבת מקצוע וחזרתי ללימודים. הגעתי לאיזה צומת, פרשת דרכים, ששם היו לי שתי אפשרויות: או לסיים את הדרך החדשה שבחרתי בה או להמשיך איתה הלאה, לעתיד החדש. הסיכוי להצלחה בהמשך היה אפסי לגמרי. זה העציב אותי בצורה שקשה להסביר.

אז אני, הסקפטית הכי גדולה, זאת שמתנגדת לכל הבאבות, זאת שמתנגדת לכל הסגולות, זאת שחושבת שהכל עבודת אלילים - אני (!) עשיתי את הסגולה, בלב שלם! ושבור! וזה עבד! והיום אני מתפרנסת מהמקצוע החדש שלי! הלם! שם למדתי לקח חשוב: לעולם לא לזלזל בשום דבר. הקב"ה שולח לפעמים שליחים שנוכל להעזר בהם וזה בסדר, כל עוד שנזכור שהם רק השליחים ולא נהפוך את הסגולה לעיקר חלילה".

(נתן ראקוב)

4. מ.ש., 55, מירושלים, מתארת:

"לפני חצי שנה התחילו לי כאבים מאד חזקים מתחת לחזה ולא ידעתי איך להיפטר מהם. הרגשתי מאד לא טוב. אני לא בעד רופאים וכדורים, אז נטלתי אנטיביוטיקה טבעית שאני רגילה לקחת וחשבתי שזה יסתדר, אבל הקב"ה רצה אחרת. הייתי פשוט מקופלת מכאבים. סחבתי וסחבתי כמה שיכולתי, עד שהגעתי לבית חולים.

שם הרגשתי יותר רע אפילו. הייתי פשוט בשפל. עשיתי צילום. ראיתי בו שיש לי משהו, אבל אני לא באמת מבינה בזה. החלטתי לבצע את הסגולה, יחד עם לתת צדקה, בסבלנות רבה. הוספתי גם את השם שלי לפי האותיות בתהילים והישועה הגיעה. הכאבים פסקו ואני יודעת בפירוש שהיה לי משהו ולא מדובר בסתם. מי שמאמין בסגולה - מקבל את מבוקשו. זה בדוק ומנוסה".

מנגד, יש גם את הצד השני של המתרס, חבר'ה שניסו את הסגולה ולמגינת ליבם, היא לא חוללה את הקסם שציפו לו:

1. תהילה, 33, מאיזור המרכז, משתפת:

"עשיתי את הסגולה הזאת כדי למצוא שידוך. ראיתי הרבה בנות שמדברות עליה ומספרות המון ניסים שקרו להן בעקבותיה, אז זה מאד קרץ לי, להשקיע זמן ולעשות אותה ולהאמין בה. אבל מאז ועד היום עדיין לא ראיתי שינוי ואני רואה בקבוצה ('ישנן בנות' בפייסבוק) שבנות ממשיכות לרשום ולהפיץ את זה. אמרתי לעצמי, 'מה כבר לא טוב עשיתי?! עשיתי את הסגולה והכל, בדיוק כמו שכולם רשמו'. זה נורא מייאש לקרוא ולנסות שוב ושוב ולא להתארס. אבל הגעתי למסקנה שזה לא הזמן כנראה. וכן, זה יותר שובר שמחכים ומצפים ולא קורה כלום, מאשר לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות כלום, אבל לפחות ניסיתי. תכלס, הדבר היחיד שעוזר תמיד זה תפילה ישירה".

2. דבורה ש., 22, מירושלים, חולקת:‏

"עשינו את הסגולה שלוש פעמים כשסבתא שלי היתה חולה, אבל אלוקים החליט אחרת והיא נפטרה לבסוף. אני עדיין מאמינה שזה משהו אמיתי, כי להגיד פרקי תהילים ולהדליק נרות לעילוי נשמה זה משהו שעוזר. ‏לצערי לא שמעתי על ישועות ש'הזמינו׳ פה במשפחה וזה הצליח".

אצלנו בבית היו אומרים "אם לא יועיל, לא יזיק". אז אם אתם זקוקים להצלחה בנושא מסוים וגורנישט, פשוט מאום לא מועיל, למרות שאין אבן שלא הפכתם - אולי כדאי שתשימו רגע בצד את הצקצוקים וגלגולי העיניים, תפסיקו לחפש פתרונות בנרות ותתנו צ'אנס לסגולה הזו.

הנה, כך מבצעים אותה:

ראשית, מכינים 18 נרות.

מדליקים נר ראשון ואומרים: "נר זה לכבוד רבי מתיא בן חרש, שיתקבלו התפילות" ואז קוראים פרק פ"ו בתהילים.

לאחר מכן עוברים להדלקת נר שני ואומרים שוב: "נר זה לכבוד רבי מתיא בן חרש, שיתקבלו התפילות" ושוב קוראים את פרק פ"ו מתהילים.

כך עושים ח"י פעמים, בביתכם שלכם. אין צורך לפקוד את ציון הצדיק בכפר עילבון.

לכל בקשה יש להדליק בסך הכל שמונה עשרה נרות.

ניתן לבצע את הסגולה בכל מועד, לא רק ביום שזקוקים לפעולתה ולכוון לזמן הנצרך לה ולקיים אותה פעם אחת או כמה, בהתאם לרצונכם - ולכוון על מטרתה וכמובן, לא לשכוח לפרסם את הנס.

בשורות טובות והלוואי שהסגולה הזו תפעל בעדכם ותהא האור בקצה המנהרה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר