בכניסה לעיר

כך מזדהים בירושלים עם רצח ראש הממשלה לשעבר של יפן

העם היפני מתאבל על רציחתו של ראש הממשלה שלהם לשעבר, ובעיריית ירושלים, החליטו להביע הזדהות ולהאיר את גשר המיתרים - בכניסה לעיר, בצבעי דגל יפן • צפו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גשר המיתרים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

יומיים בלבד אחרי רצח ראש הממשלה היפני לשעבר שינזו אבה, הערב (ראשון) עיריית ירושלים האירה בדגלי ישראל ויפן את גשר המיתרים לאות הזדהות עם העם היפני.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים שולחת את תנחומיה לעם היפני ואבלה על מותו של ידיד ישראל, מנהיג גדול לעמו ולעולם כולו. הלוואי שמירושלים, עיר השלום, תצא נחמה ופיוס לעולם כולו."

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ביפן יצאו היום לבחור, ועל פי המדגמים, מפלגת השלטון ושותפתה הקואליציונית צפויה להגדיל את הרוב בבית העליון היפני.

לצד זאת, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, המפלגה הסוציאל דמוקרטית, צפויה להיחתך בכחצי, מ-45 מושבחים ל-20-25 מושבים בלבד.

בנוסף, מסתמן כי בבית העליון יהיה רוב של שני שלישים כנדרש לשינוי החוקה אותו רוצה לבצע מפלגת השלטון בה היה חבר גם ראש הממשלה לשעבר אבה שנרצח ביום שישי האחרון בידי מתנקש.

במהלך השבת הוחלט ביפן כי הבחירות לבית העליון בפרלמנט לא יידחו למרות רצח ראש הממשלה לשעבר ביום שישי האחרון במהלך נאום בחירות.

פוליטיקאים ממפלגות שונות, כולל ממפלגתו של רה"מ לשעבר שינזו אבה, אמרו כי אי דחיית הבחירות מוכיחה כי "דמוקרטיה לא נכנעת לרצח פוליטי".

פומיו קשידה, ראש ממשלת יפן הנוכחי שגם חבר מפלגתו של שינזו אבה, אמר בהצהרה כי אבה "היה חבר יקר שאהב את המדינה הזו. לאבד כזו דמות בדרך כזו זה לחלוטין הורס."

עוד אמר כי הוא "לא אאפשר להוריד את הדמוקרטיה שלנו מהפסים" רק בגלל אלימות. עוד אמר קשידה כי "הבחירות הן בבסיס הדמוקרטיה, ועליה אנחנו חייבים להגן. אסור לנו להיכנע לאלימות, ולכן נמשיך להילחם בקמפיין הבחירות עד הסוף. אני מקווה שהעם ביפן יפעל לשמירה על הדמוקרטיה שלנו".

טומואקי אוניזוקה, מפקד מחוז נארה במשטרת יפן לקח אחריות על הכישלונות באבטחת ראש הממשלה היפני לשעבר ואמר: "לא הרגשתי כזו אשמה וחרטה בכל 27 שנותיי במערכת אכיפת החוק. אני מרגיש כעת את כובד האחריות והמשמעות שלה".

על פי ההערכה של הרשויות ביפן, המניע של הרוצח לרצוח את שינזו אבה היה ככל הנראה לאחר שהרוצח חשד כי שינזו אבה היה חבר בכנסיה לה אמו של הרוצח תרמה סכומים גדולים ו"הרסה את המש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר