בעקבות תשדיר מיוחד בערבית

מרגש: יהודים ממדינות ערב פנו ליד לאחים וביקשו תפילין

התשדיר החדש מצטרף לפעולות של מחלקת שורשים ביד לאחים לטובתם של יהודים המתגוררים במדינות ערב • הפעילות צוברת תאוצה ויוצרת הדים רבים (חרדים)

"אני רוצה תפילין". יהודי ממדינת ערב כותב ליד לאחים (צילום: יד לאחים)

תשדיר חדש שהפיק יד לאחים בשפה הערבית על חשיבות מצוות התפילין, הביא לפניה של ארבעה יהודים המתגוררים במדינות ערב בבקשה לקבל מהארגון תפילין כדי להניחם מידי יום.

מדובר בתשדיר שמפיקה 'מחלקת שורשים' של הארגון הפועלת בשנים האחרונות בקרב יהודים המתגוררים במדינות ערביות לצד יהודים המתגוררים בערים ערביות ביהודה ושומרון – שנולדו לאימהות יהודיות ושואפים לחזור לזהותם ולעמם. יד לאחים מספק להם מידע יהודי ועזרה דתית שוטפת מסוגים שונים, כולל שיעורי תורה בטלפון ועוד.

במסגרת העזרה הרוחנית עבורם הפיקו ביד לאחים בשיתוף פעולה עם 'ערוץ יהדותון' סרטוני הסברה מיוחדים על חגי ומועדי ישראל – פסח, סוכות, חנוכה ופורים וכן על ברכות הנהנין. כעת, כאמור, הופיע תשדיר מיוחד המבהיר את מצוות התפילין.

בעקבות התשדיר הגיעו ליד לאחים פניות מארבעה יהודים המתגוררים במדינות ערב המבקשים שהארגון ישלח להם תפילין. בעבר, כזכור, שיגר יד לאחים תפילין ליהודים בעיראק, לצד מזוזות, ספרי קודש, מגילת אסתר, הגדה של פסח, ואפילו מצות וארבעת המינים. ב'מחלקת שורשים' מתכוונים לשלוח את התפילין כבר בימים הקרובים דרך מדינה שלישית שלה יחסים דיפלומטיים עם אותן מדינות.

תשדיר יד לאחים בערבית • צפו (יד לאחים)

באחת התגובות לתשדיר שנרשמה ע"י יהודי המתגורר במדינת אויב נכתב: "תודה על התשדיר הנפלא הזה. בבקשה תכינו עוד תשדירים כאלו כמו תפילת מנחה, תפילה כשקמים משינה ונטילת ידיים".

ביד לאחים אומרים: "מלבד העובדה שמצוות התפילין היא אחת המצות החשובות ביותר בתורה, כזו ששקולה כנגד כל התורה כולה, מדובר בהגנה של ממש לאותם יהודים הנמצאים בצרה ובשביה כפי שדרשו חכמינו על הפסוק 'וראו כל עמי הארץ כי שם ד' נקרא עליך ויראו ממך'. התשדיר החדש כבר עורר גלים אצל אותם יהודים שמבינים כעת את חשיבות המצווה ורוצים לקיימה".

עוד אומרים בארגון: "העידוד הגדול מהציבור הרחב שמיהר להיות שותף בימים אלו לפעילותנו, במסגרת ההגרלה הגדולה על ספר תורה מהודר ומפואר בין כלל השותפים למצוות פדיון שבויים, נותן לנו את הכוח להחזיר לצור מחצבתם עוד ועוד יהודים אובדים.

"אנו שבים ומזכירים לכל מי שפעילותנו חשובה לו כי ההגרלה תיערך ביום חמישי הקרוב - ט"ו בתמוז (14.7 למניינם) ואנו מפצירים בציבור שלא להמתין לעומס של הימים האחרונים על מוקד ההרשמה. מוטב להזדרז ולהירשם כמה שיותר מוקדם כדי להבטיח את מקומכם, במוקד שמספרו 9234*". או באתר יד לאחים

להשתתפות בהגרלה על ספר התורה של יד לאחים לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר