אֵלֶּה בָרֶכֶב

כלי הרכב המסתוריים בשיירת נשיא ארה"ב • נעים להכיר

בעת שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן המבקר בארצנו הקדושה, זה הזמן לסקור לעומק את צי הרכבים בשיירה המלכותית • את הנשיא מלווה שיירה ארוכה ומאובטחת של רכבים, מרביתם מסתוריים • סיור היכרות (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ביידן בלימוזינה המפוארת (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/flash90)

ביקורו של הנשיא ה-46 של ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל, לא התחיל ביום רביעי בשעות הצהריים, עת הוא נחת ממטוסו והתקבל בטקס מרשים. הביקור החל הרבה לפני כן, כאשר מטוסי ענק נחתו בנתב"ג ופרקו שורה שלימה של ציוד כבד לרגל בואו של הנשיא.

למגזין 'כיכר' המלא - לחצו כאן

בין היתר, אנשי השירות החשאי של ארצות הברית פרקו בנתב"ג צי של מסוקים, כלי רכב, משוריינים והרבה מאוד ציוד.

בכתבה שלפנינו נסקור את כלי הרכב בשיירה של הנשיא. אומנם לא כולם יהיו בארץ, אבל לא תרצו לפספס את כל סוגי כלי הרכב.

השיירה בכבישי ישראל (צילום: דוברות המשטרה)

אז אם גם אתם נתקעתם בפקקים בגלל ביקורו של הנשיא או ראיתם את השיירה הגדולה של הנשיא נסעת ברחבי הארץ, כעת תוכלו להבין טוב יותר מה אומר כל רכב.

צי הרכבים בשיירה המלכותית

  • רכב מוביל

זהו הרכב הראשון שנוסע עוד לפני השיירה. הוא נותן דו"ח מצב האם הכביש פנוי לתנועה.

  • מטאטים

מדובר בדבוקה של רכבים או אופנועים שתפקידם לפנות את הדרך לשיירה שתבוא. לרוב מדובר בחסימת צירים לאורך הדרך ותפקידם לדלג ממקום למקום על מנת לשמור על כביש פנוי לקראת הנשיא.

מטאטים את הדרך. האופנועים בראש השיירה של הנשיא ביידן בביקורו השבוע (צילום: דוברות המשטרה)
  • רכב ראשון

הרכב הראשון הוא איך לא... הרכב הראשון בשיירה, מדובר לרוב בשברולט סבארבן של השירות החשאי, אך כדי לבלבל אותנו ייתכן שזה יהיה רכב אחר.

  • החיה

את 'חיה' אתם מכירים? כדאי לכם! מדובר בכלי הרכב המרכזי בשיירה. בתקשורת באמריקה קוראים לו "החיה". זהו הלימוזינה הראשית של הנשיא. הרכב נראה כמו קדילאק אבל אם נצלול רגע נגלה שהוא הרבה יותר מזה ולא פלא שככה בחרו בתקשורת לקרוא לו.

החיה. הלימוזינה הנישאותית המשורינת (צילום: שאטרסטוק)

לרכב הזה יש מעטפת כבדה של GM. מעבר למיגון נגד ירי ומטענים הרכב גם ממוגן נגד מתקפות ביולוגיות וכימיות ומצויד במכשור ראיית לילה ואינפרא אדום.

על פי המדווח ב'ניו יורק טיימס' כלי הרכב של הנשיא מלא בציוד משוכלל ביותר עד כדי כך שיש בו גם מנות דם של הנשיא הנבחר לעת חירום.

עלות רכב כזה הינו כ-1.5 מיליון דולר ובשל הכובד שלו הוא מסוגל להגיע למהירות של מאה קמ"ש בלבד.

  • הכפיל

לצורך הטעיה יש בשיירה שתי לימוזינות כאלה דומות להפליא. ייתכן כי במהלך המסלול שעליהם לעבור – הם יחליפו ביניהם מקומות בשיירה, העיקר שלא תגלו היכן הנשיא נמצא.

השיירה הנשיאותית. רכבים דומים למניעת פגיעה בנשיא (צילום: שאטרסטוק)
  • רכבי האבטחה

רכבים מסוג סבארבן יהיו תמיד מאחורי הלימוזינה הנשיאותית. סימן היכר המרכזי שלו הוא שורת המושבים השלישית שפונה בניגוד לכיוון הנסיעה ובה שני מאבטחים חמושים ברובי סער ועם חלון תא המטען פתוח לאפשר תגובה מהירה על כל אירוע אם וכאשר יתרחש.

  • רכב תגובה מהירה

גם הרכב הזה נמצא פזור בין השיירה, בעיקר באמצעה. ברכב נמצאים צוות לוחמה טקטית האמונים במצבי לחץ לחלץ את הנשיא (אם הלימוזינה אינה יכולה לעשות זאת) ולמלט אותו למקום מבטחים.

הלוחמים ברכב הזה נבחרים בקפידה ומדובר ביוצאי יחידות מובחרות. הם חבושים בווסטים של לחימה ומצוידים ברובי סער.

(צילום: דוברות המשטרה)
  • רכב המודיעין

מדובר לרוב בוואן גדול והוא מעין חפ"ק המקשר בין כל הגופים הרלוונטיים לוודא שהמסלול נשמר נקי והכל מתנהל כשורה.

  • רכב הלוחמה האלקטרונית

הרכב הזה גם נמצא בתוך השיירה בין הרכבים כאשר סימן ההיכר שלו הינם האנטנות שנמצאות על גג הרכב. תפקידו לאתר אמצעי מלכוד מרחוק וכן שיבוש טילים וכלי טייס בלתי מאוישים הקרובים לשיירה.

  • רכב חוליית חומרים מסוכנים

מדובר בכעין משאית שם יש צוות לגילוי חומרים כימים וביולוגיים שעלולים להופיע בציר הנסיעה. בשל גודלו מתאפשר לשים שם ציוד נרחב של נשק ואמצעי הגנה.

  • רכב תקשורת

תפקידו של הרכב הזה הינו לוודא תקשורת רציפה לבית הלבן ולכל מקום המצריך קשר רציף לשיירה. הרכב הזה אחראי גם לתקשורת פנימית בין כל הרכבים בשיירה עצמה.

רכב התקשורת, משמש גם כמחסן ציוד (צילום: שאטרסטוק)
  • רכב צוות תמיכה

מלבד הנשיא ובני משפחתו (אם הם באים למסע) יש גם הרבה אנשי סגל וצוות עובדים שגם הם צריכים אבטחה צמודה. בין האנשים הצמודים לנשיא נמצאים יועצים שונים, מספר חברי קבינט, רופא אישי ואנשי צבא בכירים (למקרה של משבר צבאי המצריך דיון דחוף).

כמה רכבים ספרתם עד כאן? קחו בחשבון שיש בשיירה עוד רכבים, וגם כפילויות של מה שציינו לעיל, להגברת האבטחה.

הרכבים הנלווים לשיירה

  • רכב עיתונות

לרוב זה יהיה מיניבוס או רכב שכור עם כל אנשי התקשורת הנלווים למסע וביניהם אנשי דוברות הבית הלבן.

  • אמבולנס

הוא מיועד רק עבור הנשיא ורק אם אין אפשרות אחרת לטיפול בו (כגון מסוק או פינוי לבית רפואה). אם התעלפתם ממראה השיירה הענקית, הוא לא יעצור לסייע לכם...

  • משמר חותם

משמר החותם את השיירה, לרוב יהיו אלו אופנועי משטרה. על אף שהאיומים הפוטנציאלים על הנשיא הם מקדימה ומהצדדים, בכל אופן הם שם כדי לתת מענה נרחב בעת חירום.

עובדות חשובות שמעניין לדעת

נהגי הלימוזינות עוברים הכשרה כפולה. גם נהיגה ברכב כבד וגם נהיגה בזמן הימלטות למקרה חירום בו יצטרכו למלט את הנשיא, גם בנסיעה מהירה - ברוורס.

הערכה היא כי בצי הלימוזינות של הבית הלבן יש כשתיים עשרה או שש עשרה לימוזינות. כמות הרכבים הגדולה אינה רק כדי להשוויץ "תראו כמה יש לנו", אלא גם כדי לאפשר שינוע של הנשיא ממקום למקום בכמה ערים, כאשר אפשר לפזר כל רכב בעיר אחרת.

(צילום: שאטרסטוק)

לשיירה יתלוו, לרוב, גם מסוקים וצוות השירות החשאי במקומות נוספים נסתרים. כמו כן, ילוו את השיירה צוות נרחב של המשטרה והשירות החשאי של המדינה המארחת.

בעת כניסת הנשיא לרכב (וכן ביציאה) לא תוכלו לדעת לאיזה רכב נכנס הנשיא כיוון שהכניסה נעשית בתוך אוהל ענק משם יוצאת השיירה לדרכה.

לפי מקורות יודעי דבר, השיירה של ביידן בארץ מנתה כשישים כלי רכב עם למעלה מחמש מאות אנשי השירות החשאי.

נסיעה טובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר