"חייו ניצלו" | מצמרר

נִסְתָּרוֹת דַּרְכֹּי ה': התאונה שחשפה מפרצת

משה מירושלים עבר תאונה קשה ורכבו הושבת כליל. כשהגיע לבית החולים, נחשפה מחלה אחרת שקיננה בליבו, שהתגלתה בעקבות התאונה • הסיום המרגש היה בברית לנכדו (אקטואלי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הברית בבית החולים (צילום: שערי צדק)

משה לוקסנברג, בן 62, תושב קריית משה בירושלים, עבר תאונה קשה בחג הפסח האחרון, אך כשהגיע לבית החולים התברר גודל הנס, כשהרופאים חשפו מפרצת בלב.

בחג הפסח האחרון, נסע משה במונית שברשותו כשלפתע חש כאב חזק בחזה, איבד שליטה על רכבו והתנגש בקיר הסמוך בעצמה. עוברי אורח שעברו במקום הבחינו באירוע והזעיקו את כונני החירום, שפינו אותו למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שערי צדק.

רכבו של משה נמחץ ונהרס כליל אך בחסדי שמיים, למרות הפגיעה האנושה ברכוש - הוא עצמו לא נפצע כלל, ובעקבות התאונה והפינוי לבית החולים, נחשפה בעיה רפואית מסכנת חיים – שטופלה באופן מידי והיא הצילה את חייו. כל זה קרה לאחר שחזר והתלונן על כאבי חזה שגרמו לתאונה צוות מרכז הלב המשולב הוזעק לחדר מיון, שם עבר אבחון מקיף שחשף מפרצת לבבית חמורה בעורק הלב שגרמה לשטף דם פנימי חמור ומסכן חיים.

צוות מרכז הלב הריץ אותו בבהילות לחדר הניתוח במחלקה לניתוחי לב חזה בשערי צדק. למקום הוזעק מביתו באישון לילה מנהל המחלקה לכירורגית לב חזה, ד"ר סליס תג'ר שביצע את הניתוח המורכב.

עוד באותו הלילה עבר משה שלשה ניתוחים מורכבים מאוד. ניתוח ראשון מורכב מאוד להשתלטות על המפרצת ושני ניתוחים משלימים לעצירת הדימום.

במשך שבעה שבועות שהה משה ביחידת טיפול נמרץ לב-חזה כשהרופאים נאבקים על חייו מידי יום. הוא היה ממש בין חיים ומוות כשכל העת אשתו ושני בניו לא משים ממיטתו, 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע.

לפני כחודש וחצי שב להכרה ומצבו הלך והשתפר, והוא השתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ לב חזה לאשפוז מורכב במחלקה לכירורגית לב חזה.

השבוע המחלקה כולה לבשה חג כשהתבשרה על לידת נכדו הראשון של משה, "ברגע ששמענו על הלידה, ידענו שאירוע הברית חייב להיות ליד מיטתו של משה, לאחר שעבר הליך רפואי מורכב כל כך. לקחנו על עצמנו לדאוג לארגון הברית של נכדו הראשון. משה יהיה הסנדק ואנו תפילה שהשמחה תבריא אותו ותעזור לו להתאושש", אמרה אושרת חכים, אחות ראשית במחלקה לכירורגיית לב חזה.

בנו של משה, שמואל לוקסנברג - אבי הבן-הנכד, שיתף בתחושותיו ואמר: "הוריי חיכו 12 שנה, עד לידתי. אני ואחי עזבנו הכול ואנו ממש גרים כאן בבית החולים בשלושת החודשים האחרונים. הוריי ובפרט אבי, חיכו זמן רב לנכד הראשון והנה אנו זוכים לעשות את ברית המילה בחדר המשפחות של המחלקה – אותו חדר בו בכינו והתפללנו יום וליל לרפואתו של אבא".

ברגע המיועד לפנות ערב הובא משה עם כל הציוד הרפואי מוקף באחיות וצוות הנשמה לאולם הברית. וכאשר הוכרז שמו של הפעוט - רפאל, כהודיה על כך שהסב נרפא, לא נשאר אדם אחד אדיש באולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר