ללא אסטרונאוטים

החללית שתגיע לירח שוב לאחר 50 שנה: חזרה לכדור הארץ

החללית האמריקנית הבלתי מאוישת, אוריון, שהקיפה את הירח וגם התקרבה אליו במיוחד, נחתה היום באוקיינוס השקט באמצעות מצנחים. השלב הבא נחיתה אנושית על הירח (מעניין)

(צילום: נאסא)

החללית האמריקנית הבלתי מאוישת, אוריון, שהקיפה את הירח וגם התקרבה אליו במיוחד, נחתה היום (ראשון) באוקיינוס השקט באמצעות מצנחים. בכך הסתיימה משימת ארטמיס 1, שמטרתה להנחית בעוד כמה שנים בני אדם על אדמת הירח, לראשונה מאז הנחיתה הידועה על הירח לפני 50 שנה.

על פי הדיווח של סוכנות החלל האמריקנית, נאסא, לפני הכניסה לאטמוספרה, התנתקה החללית הבלתי מאוישת ממודול השירות, המכיל את מערכת ההנעה. החללית נכנסה לאטמוספרה במהירות עצומה של 39,400 קמ"ש, מהירות גבוהה בהרבה מזו של חלליות המחזירות אסטרונאוטים. בעתיד במידה ויוטסו אסטרונאוטים לירח החללית תחזור במהירות נמוכה בהרבה.

שיגור החללית לפני חודש (צילום: נאס"א)

כזכור, החללית אוריון התקרבה לראשונה מזה 50 שנה, במרחק של 130 ק"מ מפני הירח – ואפילו צילמה כמה תמונות למזכרת.

אוריון נועדה לנסות את מערכת השיגור של משימות "ארטמיס" ואת החללית עצמה – אותה מתכננים לשגר גם במשימות הבאות.

"אוריון" אמנם בלתי מאוישת במשימה הנוכחית, אך היא מיועדת להכיל אסטרונאוטים כבר בשנים הקרובות.

למעשה, זאת הפעם הראשונה שחללית מסוגה מגיעה קרוב כל כך אל הירח מאז משימות "אפולו" שהושלמו בתחילת שנות ה-70. נאס"א צפויים להוציא לפועל כבר בשנת 2024 את משימת "ארטמיס II" שמתוכננת לנחות על הירח. כמו כן, היא עתידה להיות המשימה הראשונה שבה אסטרונאוטית תצעד על הירח שוב מאז הנחיתה ההיסטורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר