הדרך לעושר

מחקר חדש: האם העשירים חכמים יותר?

כמעט אין מי שלא מחפש את הדרך לעושר, אולם מחקר חדש בדק האם רמת האינטליגנציה יכולה ללמד על רמת הסיכויים שלכם להיות עשירים? | אלו הנתונים שהמחקר העלה (מעניין)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא כולם שואפים להשיג עושר, אולם כמעט אף אחד לא היה מתנגד לכך. היכולת לחיות ללא דאגות כלכליות, להשיג מוצרים שלא כל אחד יכול, ולראות את המקומות היפים בעולם. מחקרים רבים בוצעו בניסיון במטרה לפצח את הדרך לעושר (ולפעמים גם במטרה להרוויח כמה דולרים על הדרך), אולם מחקר חדש בדק את רמת המשכל של האחוזון הגבוה ביותר (האחוזון העליון), ובדק: האם מדובר באנשים עם מנת משכל גבוהה יותר מאלו שתחתיהם?

מתוצאות המחקר שפורסמו ב-European Sociological Review, עולה כי התשובה לכך היא שלא בהכרח: כך למשל האנשים שזכו להגיע לאחוזון העליון לא היו חכמים יותר מאלו שבאחוזון הבא. אולם בדרגות השכר הנמוכות יותר, הפער בין רמת מקבלי השכר נמצא קשור בצורה משמעותית לרמת הפערים באינטליגנציה.

במהלך המחקר נבדקו 59,000 גברים שהיו כ-11 שנים בשוק העבודה, והתוצאות היו מרתקות: ככלל, ככל שרמת האינטליגנציה עלתה גם השכר עלה בהתאם, ובדרגות השכר הנמוך - אנשים שהוגדרו כחכמים יותר גם הרוויחו יותר כסף.

אולם הפער נמצא רק עד רמת השכר של 60,000 אירו בשנה. בקרב האחוזונים שהצליחו לחצות את רמת השכר הזו - הפערים בשכר לא שיקפו את השוני ברמת האינטליגנציה.

תוצאות המחקר מלמדות על כך שאתם אתם שואפים להגיע לרמת שכר בינונית ולהשתכר בכבוד, ולא להגיע לאחוזי העושר הגבוהים ביותר - שווה לכם להשקיע ברמת האינטליגנציה שלכם ובלימודים נוספים - משום שהיא צפויה להשפיע כל רמת השכר שלכם. לעומת זאת אם אתם חולמים על פריצת גבולות העושר העולמיים, אתם לא חייבים להיות גאונים יותר מאלו שתחתיכם, וכנראה שיש נתונים משמעותיים שיכולים לסייע לכם בצורה הרבה יותר משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר