מפגן תמיכה

הגרי"ד גרוסמן בשובו בנים: מי שידבר - יגורש מהקהילה

רבה של מגדל העמק וראש מוסדות "מגדל אור", הרב יצחק-דוד גרוסמן מסר אתמול שיעור משותף עם מנהיג "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, ונשא נאום חוצב להבות. "רבי אליעזר ביקש שאצווה על הקהל שמהרגע הזה לא מדברים יותר על מה שהיה", אמר לקהל. צפו בוידאו בלעדי מהנאום (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

בצעד נדיר, לקראת תומה של הסערה בקהילת "שובו בנים", הגיע רבה של מגדל העמק וראש מוסדות "מגדל אור", הרב יצחק-דוד גרוסמן אל מעונו של מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד, והשתתף בשיעור תורה שנמסר למאמיניו של הרב ברלנד, באמצעות הלווין.

"שובו בנים זה דבר נפלא", אמר הרב גרוסמן. "מה שהיה בשבועות האחרונים זה היה נורא ואיום. היו הפגנות ליד ביתו של הרב לייזר. היו עניינים ודיבורים, ולכן רבינו רבי אליעזר ביקש שאצווה על הקהל שמהרגע הזה לא מדברים יותר על מה שהיה.

"כל האברכים מתחזקים ביראת שמים. רבנו ביקש להודיע לכל הקהל - הוא ימשיך להרביץ תורה, ובעז"ה יהיה קידוש השם והמוסדות יגדלו ויפרחו. יש כל מיני שמועות שרוצים להבריח אותו. אלה שמועות שווא. לא מבריחים ולא כלום.

"אם אתם מרחמים עליו, לשמוע בקולו. אומרים שלא מבינים את דבריו. אל תדברו בנושא הזה מוטב עד רע. כך סיכמנו את זה עם הבית ועם כולם. כולם יושבים ולומדים.

"אם לא דיברנו, וכל אחד יקבל על עצמו במסירות נפש לא לדבר על אף אחד ולא מאף אחד, ולחזור וללמוד, ולעבוד את השם - זה הפאר. יש לרבנו קהילה גדולה, קדושה".

היה זה נאום שיצא מלב כואב, ובמהלכו החזיק הרב ברלנד את ידו של הרב גרוסמן.

"כולנו עם הרב ברלנד. תרחמו עליו! לא לדבר שום מילה, ואז תראו את השפע האלוקי שיהיה כאן", אמר.

הרב גרוסמן רמז כי ראשי הקהילה יוציאו כל בחור או אברך שיוסיף לעסוק במחלוקת בקהילה. "אם אחרי שיתנו לו התרעה זה לא יעזור, שלא יהיה בקהילה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר