משטרת בריטניה החלה לפרסם מודעות אזהרה באתרי הורדות פיראטיים

בבריטניה כמו ברוב העולם המערבי נלחמים מלחמת חורמה בהורדות הפיראטיות. כעת, החלו במשטרת לונדון לפרסם מודעות פרסומיות באתרי הורדות בלתי חוקיים המזהירות כי האתר אינו חוקי וכי המשטרה מבקשת לסגור את הדף

חיים אבני | כיכר השבת |
באנר באתר הורדות בלתי חוקי (צילום מסך)

בריטניה, כמו רוב המדינות המערביות, היא אחת המדינות אשר חוקיה תומכים באגרסיביות בזכויות היוצרים. כך עברו כמה חוקים המחייבים חסימת חלק מהאתרים הבריטיים אשר מציעים תוכן פיראטי בחינם, שעל פי ההערכות גורמים נזקים של מיליארדי דולרים בשנה ליוצרים.

כעת, במשטרת בריטניה פתחו בקמפיין ייחודי, אשר יציג לגולשים במקום פרסומות, באנרים של משטרת לונדון. בבאנרים יוזהרו הגולשים כי מדובר באתר שדווח למשטרה כפיראטי ואשר מפר זכויות יוצרים. כמו כן תמליץ הפרסומת לסגור את הדף הבעייתי, ולהישמר מפני גלישה נוספת באתר.

המטרה העיקרית של הקמפיין היא להילחם בתופעה בה אתרי אינטרנט פיראטיים מתחזים לאתרים המקוריים של בעלי זכויות היוצרים. וכך מפילים לעתים בפח גולשים תמימים הסבורים כי הגיעו לאתר המקורי והלגיטימי. כאשר פרסומות של חברות מוכרות מוצגות באתר, טועים הגולשים לחשוב כי באמת מדובר באתר המקורי.

מכיוון שהפרסום במדיה הדיגיטלית מנוהל כיום ברוב מוחלט של המקרים על ידי חברות חיצוניות, כמו שירות הפרסומות של גוגל וכדומה. לרוב, המפרסמים אינם יודעים כלל כי הקמפיינים שלהם עולים באתרים בעייתיים. כמו כן בעלי האתרים אינם שולטים לגמרי על הפרסומות המוצגות באתריהם.

דגל בריטניה (שאטרסטוק)

לאחרונה, חברה בשם Sunblock פיתחה תוכנה המזהה את האתרים הבעייתיים, ואת הפרסומים בהם. החברה דואגת שכל המפרסמים העובדים איתם ואשר אינם מעוניינים בתמיכה ופרסום באתרים אלו. לא יפלו בפח, ולא יפרסמו את הקמפיינים באתרים הידועים לשמצה.

כעת, החלה משטרת בריטניה להשתמש בשירותיה של חברת Sunblock, ורכשה את שטחי הפרסום באתרים הפיראטיים כשהיא מנצלת את הדבר לפרסם את ההבהרה על חוקיות ותוכן האתר.

הפרת זכויות יוצרים

בשנים האחרונות, בפרט מאז הפכה רשת האינטרנט לנפוצה כל כך. החלה תופעת גניבת זכויות היוצרים לתפוח לממדים מפלצתיים, מה שגורם לנזקים משמעותיים שמוערכים במיליארדי דולרים לתעשיות שונות.

בשנים האחרונות החלו מדינות המערב במלחמה של ממש בתופעה, ואתרי שיתוף תכנים בלתי ליגאליים ואתרי ההורדות הפיראטיות נסגרו. כמו כן, עצרו הרשויות מנהלי אתרים, שלעתים נידונו לעונשים חמורים של שנים ארוכות בכלא ולקנסות ענק.

בעקבות אמנות בן לאומיות שנקבעו, ברוב המדינות הורדת תוכנות וקבצים בעלי זכויות יוצרים, מהווה הפרה של החוק. ובמקצת המדינות גם החזקת תוכנות המאפשרות את ההורדות, כמו תוכנות לשיתוף קבצים, אינה חוקית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר