פרצת אבטחה מסכנת מיליוני ראוטרים בעולם

חברת אבטחת מידע מדווחת על פרצת שמצאה במערכת הניהול של מיליוני נתבים, המאפשרת פריצה בקלות רבה לנתב הרשת והשתלטות על מחשבים המחוברים אליו (טכנולוגיה ומחשבים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרצת אבטחה חסרת תקדים: חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט הנחשבת לאחת מהחברות הנחשבות בעולם אבטחת המידע, הודיעה הערב (שני) כי חוקרי החברה חשפו פרצת אבטחה "חסרת תקדים" במערכות הניהול המשמשות את הנתבים של מספר חברות. מספרם הכולל של המכשירים העושים במערכות שימוש מגיע ללמעלה מ-12 מיליון מכשירים.

על פי החברה, הפרצה החמורה שהתגלתה כאמור במערכת הניהול ובממשק הדפדפן המשמש לניהול המערכת, מאפשרת פריצה בקלות רבה לראוטר (נתב) ומאפשרת להאקר קבלת שליטה מלאה על ההתקן - מה שמסכן בהכרח את כל המכשירים המחוברים לראוטר ובדרך כלל מאפשרים גישה מלאה דרך נתב האינטרנט.

הפרצה, שלדברי החברה הנה חסרת תקדים במהלך העשור האחרון, נמצאת בהתקנים של כמה מהיצרניות הגדולות בתחום התקני התקשורת, ביניהן החברות TP-Link, D-Link, Asus, Huawei ו-ZTE. התקנים של החברות הללו פרוסים בלא פחות מ-189 מדינות בעולם כולל בישראל.

מה שמדאיג במיוחד היא העובדה כי חלק מספקיות האינטרנט ברחבי העולם עושות שימוש בציוד הפרוץ, מה שחושף עשרות מיליוני משתמשים לפרצה חמורה שעלולה לפגוע בפרטיותם.

על פי החברה, בעקבות ההיקף הגדול של פרצת האבטחה, יתכן ויעברו שנים עד שהיא תתוקן, כאשר גם לאחר שהחברות ישחררו עדכוני מערכת עם תיקונים ה'סותמים' את חור האבטחה, על המשתמשים יהיה להתקין את העדכונים הללו על הנתבים שלהם, ובעוד שהחברות הגדולות יטפלו בנושא ככל הנראה בדחיפות גבוהה, המשתמשים הביתיים עלולים להמשיך להיות חשופים כאשר הם אינם מודעים לחומרת הפרצה.

לדברי החברה, העובדה כי העולם מתקדם לעבר "בתים חכמים", המחברים אביזרים חכמים לאינטרנט דרך הנתבים הביתיים, עלולה להפוך את הראוטרים למטרות עבור פורצים, כאשר אלו יוכלו להשתלט באופן מלא על ההתקנים החכמים ולשנות את הגדרותיהם ככל העולה על רוחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר