אבטחת מידע

פתחתם PDF? ייתכן שהמידע שלכם נחשף

חוקרי אבטחת מידע של צ'ק פוינט גילו 54 פרצות אבטחה בתוכנת ה-PDF הפופולרית "אדובי רידר", וכך הצליחו להשתלט על מחשבים ולקבל גישה לקבצים עליהם (מחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
תוכנת הקריאה של אדובי (צילום: שאטרסוטק)

מסמכי ה-PDF והקריאה בהם באמצעות ה'אדובי רידר' הפופולרית הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של רובנו, אך מתברר כי לתוכנה הכל כך פופולרית יש פרצות אבטחה שאפשרו לחוקרי אבטחת המידע בצ'ק פוינט גישה מלאה למחשב אחר, למצלמה שלו ולקבצים, זאת באמצעות פתיחה בלבד של קובץ PDF.

לפי הדיווח של עמרי ברק במהדורה המרכזית של 'חדשות 2', החוקרים שבחנו את פרצות האבטחה של התכנה מצאו תוך 50 יום 54 חולשות, שמשמעותה של כל אחת מהן היא היותה דלת אחורית לקבצים הכי פרטיים שלנו, המידע האישי וכל מה שהאקר נוכל ירצה לקחת כולל האפשרות להתקין וירוס כופר על המחשב ולשחרר את הקבצים רק תמורת תשלום גבוה.

על פי הדיווח ב'חדשות 2',, בצ'ק פוינט אמנם עדכנו את חברת "אדובי מערכות" על הפרצה והם תיקנו אותה. לטענת החברה, יש באמתחתה מערכות הגנה עמידות שהקשו על ההאקרים לתקוף, אך כנראה לא היה זה מספיק.

בכל מקרה, מומלץ שלא לפתוח קובץ שנראה לכם חשוד או משולח שאינו מוכר לכם כלל (גם אם הוא מבטיח להפקיד לחשבונכם 23 מיליון דולר אם רק תואילו בטובכם להעניק לו 1000 דולר דמי פתיחת חשבון) וכמובן להשתמש ככל הניתן באנטי וירוס שאף הוא אינו מבטיח הגנה מושלמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר