פרסום ראשון

זהירות: ניסיון גניבה דרך הודעות בנק לאומי

לקוחות של בנק לאומי, קיבלו הודעה מהמספר הקבוע של הבנק שנפרץ על ידי האקרים כביכול חשבונם נחסם, הלינק שנשלח הוביל לאתר פייק שנועד לגנוב פרטי חשבון (אינטרנט)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לקוח של בנק לאומי קיבל הודעה מהמספר של בנק לאומי בו הוא מקבל באופן קבוע הודעות מהבנק - "חשבונך יוגבל בתוך 48 שעות, אנא היכנסו ללינק המצו"ב".

הלקוח מספר ל'כיכר השבת': "זה מספר הטלפון בו אני מקבל הודעות בדרך קבע, על כל הפעולות שלי שאני עושה בחשבון, לכן ההודעה שקיבלתי הלחיצה אותי מאוד".

ההודעה שהגיעה

"אני לקוח טוב של הבנק ואין לי חריגות או בעיות, לכן היה מוזר לי לקבל את ההודעה הזו", הוא מספר, "ואכן כאשר נכנסתי ללינק שצורף הייתי עירני ושמתי לב שלא מדובר בלינק של הבנק אלא במשהו מתחזה".

"נפל לי הלב ועם כמה קשרים הצלחתי להגיע לדרג בכיר של הבנק שאישר לי שאכן בשעות האחרונות - היתה פריצה למערכות הבנק, וכעת זה נמצא תחת חקירה", מספר הלקוח.

אני קורא לכל מי שיש חשבון בבנק לאומי שיזהר, זה לא הודעת פישינג רגילה כי זה מגיע ישר מהמספר של הבנק מה שיכול לגרום בלבול ולהעביר את כל הפרטים שלכם לגורמים לא רצויים. מה גם שאיני יודע, אם הם הצליחו לפרוץ למערכות הטלפון, לאן עוד הם פרצו שם בבנק. לי אישית הובהר שהחשבון שלי בסדר", הוא מספר.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "ניסיונות פישינג הם תופעה נפוצה בכל ענפי המשק, לא רק בעולם הפיננסי. מטרת התקיפה היא גניבת זהות ואמצעי זיהוי מלקוחות וניסיון לביצוע הונאה בחשבונות הלקוח.

לאומי אינו שולח הודעות SMS או דוא"ל יזומות ללקוחות, עם בקשה לעדכון סיסמא פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי.
אנו ממליצים ללקוחותינו להיות ערניים לנושא, ולפנות אלינו כל אימת שמתעורר חשד עם קבלת הודעות דוא"ל או מסרונים חשודים.

אנו מפעילים באופן שוטף אמצעים מיוחדים לניטור ניסיונות הונאה בערוצים השונים, כדי להגן על קהל לקוחותינו. זאת ועוד, כל פנייה של לקוח המגיעה אלינו בדבר חשד אפשרי לניסיון מסוג זה נבדקת באופן מיידי ויסודי ע"י הגופים הייעודיים בבנק ובמידת הצורך אנו מערבים את המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר