קריסת וואטסאפ

פייסבוק טוענת: "לא הייתה פעולה זדונית"

פייסבוק מבהירה כי הקריסה הגדולה לא אירעה בשל פעולה זדונית. דיווחים ברשת מבהירים את הסיבה לקריסת המערכות והשרתים של החברה בכשל במרכיב בשרתי ה-DNS (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פייסבוק מבהירה הערב (שלישי) כי התקלה שהשביתה ל-6.5 שעות את שרתיה וגרמה לקריסת וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם "לא הייתה פעולה זדונית".

כזכור, אמש שרתי החברה קרסו בפתאומיות וגרמו לכאוס, כלל שירותיה הושבתו מידיית ועל פי חלק מהתאוריות שהושמעו ברשתות החברתיות שנותרו נטען לחבלה חיצונית, אך כעת פייסבוק מזימה את השמועות.

דיווחים שעלו ברשת הסבירו את הגורם לקריסה בכשל בשרת ה-DNS של החברה, "כשנכנסים אל אתר, מערכת ה-BPG בשרתי ה-DNS קובעת את ה"דרך" - הנתיב מהמחשב שלנו ועד לשרתי החברה", מסביר ל'כיכר' שלום מליץ, מתכנת ומומחה בהצפנה. "כשהגולש נכנס אל האתר נשלחת בקשה שעוברת דרך כמה נתבים עד שהיא מגיעה אל שרתי החברה", הוא מסביר.

"זה כמו תוכנת ניווט", מתאר מליץ, "התוכנה מתכננת מסלול וקובעת יעד, כשהגולש נכנס אל האתר, ה-DNS מתכנן מסלול שעובר במספר 'נקודות עצירה' עד שהוא מגיעה ליעדו - האתר המבוקש, פייסבוק בחרה שיהיה לה 'תוכנת ניווט' משלה וכשהיא קרסה לא היה מה שיוביל את הגולש המתוסכל אל יעדו".

פייסבוק שבעקבות הכשל שירותיה קרסו כליל לא הצליחה בשעות הראשונות להיכנס אפילו אל משרדיה שננעלים על ידי דלתות חכמות או לתקן את המערכת מרחוק, על פי דיווחים לבסוף נאלצה לשלוח צוות מיוחד שפרץ פיזית אל המשרדים ותיקן שם את התקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר